Friday, February 29, 2008

YB vs Blogger? YB dan Ketua Pos? Lawak Pilihan raya

Video Propaganda PilihanrayaAlign Center'cai.. tengok blog aku..ada yb vs blogger..' seru yazid
ketika aku sedang memakan maggi tom yam
dan segelas air power root tongkat ali cafe..
'wow.. sat lagi aku tengok...'
video
wah.. banyak plak fakta aku rasa tidak betul..
blogger ni penganggur?
aik.. banyak blogger yang aku kenal suma bekerja
ada yang sedang belajar lagi..
video
hahahaha.. memang hebat video ini...
lagi 5 tahun aku baru mengundi.. ahhh lupa daftar..
damn... nampaknya video ini tidak mempengaruhi aku
apa aku bleh buat?

untuk melihat banyak video
sila pergi ke yazid: Bebelan Anak Tukang Jahit
Read More

Review SAW IV

'look at this photo and tell me what you feel...''our life is in her hand''see what i see.. feel like i feel.. save like i save'

'you think you will walk away untested'

'you think it's over because I'm dead? it's not over.. the game has just begun'

Read More

Thursday, February 28, 2008

How to get epin CIMB

okeh.. aku dapat ilmu dari pijus aka Norhafiza Tarmizi
terima kasih kepada beliau...

Ikuti langkah berikut :-
LANGKAH 1 : Mendapatkan nombor pin (Internet e-Pin)
a. Jika anda belum mempunyai akaun di CIMB Bank Bhd, sila buka akaun dan dapatkan kad ATM anda.

b. Dapatkan nombor pin (Internet E-Pin) di mana-mana ATM CIMB Bank seperti langkah berikut :-

i. Masukkan kad ke dalam mesin ATM seperti urusniaga biasa.
ii. Dari senarai urus niaga pilih menu `LAIN-LAIN`.
iii. Seterusnya pilih `PKBN Internet`.
iv. Kemudian pilih `Internet E-Pin` seperti yang tertera di skrin.
v. Masukkan (daftarkan) 6 digit nombor pilihan anda untuk Internet E-Pin (Nombor ini mestilah berbeza dari nombor PIN ATM anda).
vi. Masukkan nombor ini sekali lagi sebgai pengesahan (Nombor ini mestlah berbeza dari nombor PIN ATM anda.
vii. Masukkan nombor telefon bimbit anda (10 digit).
Read More

need to change encryption modul

proof with RC4(a,key).. a=1 to 100 and key=2822008(today's date)
a=1:
a=2:
a=3:
a=4:
a=5:
a=6:
a=7:
a=8:
a=9:
a=10:
a=11:
a=12:
a=13:
a=14:
a=15:
a=16:
a=17:
a=18:
a=19:
a=20:
a=21:
a=22:
a=23:
a=24:
a=25:
a=26:
a=27:
a=28:
a=29:
a=30:
a=31:
a=32:
a=33:
a=34:
a=35:
a=36:
a=37:
a=38:
a=39:
a=40:
a=41:
a=42:
a=43:
a=44:
a=45:
a=46:
a=47:
a=48:
a=49:
a=50:
a=51:
a=52:
a=53:
a=54:
a=55:
a=56:
a=57:
a=58:
a=59:
a=60:
a=61:
a=62:
a=63:
a=64:
a=65:
a=66:
a=67:
a=68:
a=69:
a=70:
a=71:
a=72:
a=73:
a=74:
a=75:
a=76:
a=77:
a=78:
a=79:
a=80:
a=81:
a=82:
a=83:
a=84:
a=85:
a=86:
a=87:
a=88:
a=89:
a=90:
a=91:
a=92:
a=93:
a=94:
a=95:
a=96:
a=97:
a=98:
a=99:
a=100:Û (baru dapat result) damnnnnn
kena repair balik.....

fakkk...

pastu aku gunalah base64..
time encode ok. time decode ada space aka %20 .. fakk
dengan itu menggunakan teknik keji
aku replace(string," ","") hahahaha

replace(Base64decode(request.querystring("koor"))," ","")

sori.. ni catatan aku..
ni jurnal aku..
Read More

spontaneous photo

menangkap gambar di tempat yang mempunyai papan tanda 'dilarang bawa kamera'
yeah.. 3333 servis moto...
Read More

Tuesday, February 26, 2008

light exposure photo

ayat diatas adalah untuk memancing adsense hahah
takda kena mengena ngan gambar yang aku upload..cahaya yang menyimbah dari luar ke dalam rumah..
cahaya,karpet,charger dan dot dot dot kasut dan cahayamotor johari skeleton coffee
Read More

DSLR dan Digicam

ntah bila aku akan dapat DSLR..
aku baca dari wiki.. dan letak di blog untuk rujukan aku sendiri

Brief difference between a DSLR and a Digicam (see below sections)

This design scheme is a major difference compared to an ordinary digital camera (digicam), which typically exposes the sensor constantly to the light projected by the lens, allowing the camera's screen to be used as an electronic viewfinder.

In contrast, the mirror arrangement in a DSLR usually precludes the ability to view the scene on the LCD screen before the photograph is taken. However, many newer DSLR models feature live preview, allowing LCD display to be used as a viewfinder in the same way as a normal digicam, although with certain limitations and with the optical viewfinder disabled.

In most other respects, a DSLR is similar in principle and operation to a standard (non-SLR) digital camera.
more@wiki...

mahu tahu lebih lanjut tentang DSLR ini
sila pergi ke website
* [1] Camerapedia.org website.
* [2] Digital Photography Review
* [3] Outdoor Photographer
* [4] Popular Photography Magazine
* [5] Professional Photographer
* [6] Shutterbug Magazine website
* [7] Steve's Digicams
* [8] Vivid Light Photography
* [9] What Digital Camera
Read More

Sibuk.. itu yang aku dapat katakan

pening, penat, lesu..
tetapi terima kasih kepada fitri yang membelanja burger sedap
dan milo(rasanya) ais..
bertenaga aku pada malam itu..

aku bermimpi aku bleh jana elektrik
dengan syarat aku kena tahan isap rokok
peh.. berat betul.. dan aku isap rokok pagi tadi
'fit.. rokok sebatang' separuh mamai..
selepas isap aku baru teringat..
bayangan tanganku mengeluarkan karen..
dan syarat nak kuarkan karen adalah takleh isap rokok
'damn....' lalu aku isap rokok sampai habis..
1 batang buat hari ini :D
er.. maksud aku sampai kul 12 tengahari..
sangap gak nih

mak aih.. tajuk post aku..
atas ni mukadimah aje.. kang aku cita tentang aku sibuk..
sibuk skit..
Read More

Monday, February 25, 2008

things gurls want guys 2 know..

1. Don't ever lie to us, we always find out.
2. We don't enjoy talking dirty to you as much as you enjoy listening.
3. Don't say you understand when you don't.
4. Girls are petty, get over it.
5. You don't have PMS(pre-mature sindrome); don't act like you know what it's like.
6. Saying something sweet might get you off the hook; doing something sweet will always get you off the hook.
7. Size does matter.
8. We don't like it when you act like Mr Big; we like it when you are Mr. Big.
9. A system in your car only impresses your homeboys.
10. No matter what you say, your ex girlfriend is a hoe.
11. It's good to be sensitive, sometimes.
12. If you did something wrong or even if you didn't, apologize.
13. Be spontaneous, dinner and a movie won't always cut it.
14. We are self-conscious by nature, we can't help it.
15. We are drama queens.
16. Fashion police do exist.
17. We absolutely do not care about monster trucks, car systems, paintball or anything else you and your friends talk about.
18. Hugs and kisses must be given at all times.
19. We don't shave our legs every day, get over it.
20. No matter what you say your ex-girlfriend is a hoe!!
21. Don't make bets about us, we always find out.
22. Shave- no matter how cool you think it looks, we hate it.
23. Even is you think it is cool to burp, fart, or emit other strange gases from your body, it is not.
24. Don't compare our breasts with Pamela Anderson's, hers are fake.
25. We are beautiful, but make-up helps.
26. We will always think we are fat so humour us and tell us we aren't.
27. You can shoot hoops, score a goal, knock down big fat guys, and hit a little baseball with a stick so why the hell can't you piss in the toilet and not on it.
28. Most importantly- we are always right- so don't forget it.
Read More

Meaning of Blood Types

kamu perlu hati-hati
ini adalah mesej suntikan penyejuk/penyenang hati
para empunya jenis darah...
dan membuatkan mereka lebih ego..

Type O
Strongly purpose-oriented
Straight desire
Conscious of power relationship
Know how to take chances
Dislike to be subordinate
Expressive

Type A
Considerate about everything
Prefer peaceful human relations
Slow to trust people
Observe social rules and customs
Regard social order as important
Restrain action and expression

Type B
Dislike restrictions and one's own way
Non-stereotyped action
Non-stereotyped thinking
Self-conscious and not warped expressions
Makes less distinction of things
Not conscious of circumstances
Don't care social rules and customs

Type AB
Rational thinking
Good critic and analyst
To participate and contribute to the society
Good at adjusting human relations
Hope to be in harmony with the society
Feels distant from the society
Read More

RAHSIA perempuan yang lelaki PERLU tahu..

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang
bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu
bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu
menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa
untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu
menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci
tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai
wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di
tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang
lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya
walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki
lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung
tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti
coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak
tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan
kamu separuh mati, tolak cintanya dengan
lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat
dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah
buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri
darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk
seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap
dia
sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka
rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara
termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka
ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood
wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam
diam memberikan respon positif,misalnya
menghubunginya melalui telefon,si gadis akan
bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak
berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia
akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh
minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita
tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi
wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah
mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia
mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan
setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab
dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia
menghubungimu atau menunggu panggilan
darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang
dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering
tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini
lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling
romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah
rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe
rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang
berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah
dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di
fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang
akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup
menceriakan
harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang
dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik
dengan mereka semata-mata nak tackle kawan
merekayang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur
dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang
cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang
disayanginya mengadakan surprise
buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan
romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan
bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni
dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil
berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau
nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. bawak wanita itu ke mana-mana yang ada sale discount 70%, 80% lagi terharu... erk.. aku rasa.. kamu akan keletihan.. sehingga hampir tertidur tetapi ini caranya yang paling sesuai untuk menggembirakan hati wanita.. awas bagi pengguna kredit card... atau si pemurah yang tulus ikhlas...cuba try.. dan lihat kesan khasnya...
Read More

Petua & Rahsia: Rahsia Pergerakan Tubuh

jika anda tidak dapat bergerak..
terima hakikat bahawasanya anda lumpuh...
ini adalah siri yang mengarut..
mari percaya kepada gerakan tubuh...

awas.. pastikan anda tidak mengambil menda kurafat ini
sebagai panduan hidup
untuk suka-suka sahaja... sekurang-kurangnya bleh layan
borak ngan orang tua-tua

Kelopak mata kanan bergerak
beroleh keamanan.

Kelopak mata kiri bergerak
melihat perempuan

Kelopak mata kiri bergerak dari atas
ada org akan berjalan jauh.

Kelopak mata kiri dibawah bergerak
hendak menangis

Ekor mata kanan bergerak
menerima kedatangan orang jauh.

Ekor mata kiri bergerak-gerak
mendapat sedikit kepayahan.

Biji mata kanan bergerak-gerak
akan menangis dalam bercinta

Biji mata kiri bergerak-gerak
gembira dihati

Umbun bergerak
berbahagia pada hari tersebut

Kening kiri bergerak-gerak
beroleh kelapangan

Bibir bawah bergerak
akan menangis.

Waktu subuh kepala kita bergerak
beroleh kerja yang baik.

Siku kanan bergerak-gerak
beroleh kebahagiaan.

Siku kiri bergerak-gerak
org yg mengasihi kita akan datang

Pelipis telinga bergerak
alami kebahagiaan.

Telinga bergerak
akan berkelahi.

Kepala bergerak
ada orang menyakiti hati kita.

Kepala bergerak ke kiri
beroleh kebesaran.

Bahu kanan bergerak-gerak
harta hendak datang.

Bahu kiri bergerah-gerak
bakal berjumpa pembesar/ketua.

Lengan kanan bergerak-gerak
akan sakit kepala.

Lengan kiri bergerak-gerak
beroleh harta.

Pipi kanan bergerak-gerak
alamat sakit mata.

Pipi kiri bergerak-gerak
sentiasa bahagia.
Read More

Petua & Rahsia: Rahsia Di sebalik Warna Bunga Ros

Aku akan mula meletak petua dan rahsia kat blog aku..
tujuan sebenar aku adalah untuk mendelete sampah-sarap
yang memenuhi pelusuk cakera keras aku

Hati sering tertanya-tanya apakah maksud warna bunga ros yang pernah diterima.Apakah ia melambangkan rasa kasih,cinta,simpati ataupun sekadar teman biasa? Sebenarnya bunga ros mempunyai pelbagai warna yg mengandungi maksud tersirat.Takut nanti tersalah andaian diri sendiri yg malu...Di sini adalah andaian banyak pihak tentang maksud tersirat di sebalik warna bunga ros.

Bunga Ros Merah: Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.

Bunga Ros Kuning: Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

Bunga Ros Putih: Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.

Bunga Ros Merah Jambu: Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.
Read More

Sunday, February 24, 2008

CIMB? aku menyirap

bukan sekali dua aku kena..
aku pun tak tahu.. kenapa kena macam ini..ni kali keberapa ntah aku tak ingat..
algoritma aku menunggu dengan skema sebelum aku post kat blog

for x=1 to hanginmenyirapgila
aku_tunggu_5_minit..(damnit)
pastu_login_semula..(damn)
next

memang membazir masa aku..
bila masa aku log in? mengkarung betul..
Read More

Zaraki Kenpachi

i hope he will gain 'bangkai'
Read More

Akatsuki leader



Uchiha Madara aka Tobi
Read More

Mermaid don't wear panties......


peh.. 'ikan duyung tak pakai sua dalam'...
brughhhh efek darah hidung brook dan sanji..
*
*
kata niko robin.. 'bukan kah separuh bahagian bawah mereka adalah ikan'
Read More

Meet Uncle Hussain


01 - Meet Uncle Hussain - Lagu Untukmu
02 - Meet Uncle Hussain - La La La Kerjalah
03 - Meet Uncle Hussain - Pura Pura
04 - Meet Uncle Hussain - Halusinasi
05 - Meet Uncle Hussain - Hanya Khayal
06 - Meet Uncle Hussain - Mahkota
07 - Meet Uncle Hussain - Pari Pari Bawah Angin

Download here
Read More

Seketika di depan rumah ani: Flower Photography

aku menunggu di luar.. kerana menghormati
dan membazirkan masa menunggu aku dengan menangkap gambar
bunga ros..
hendak sahaja aku rembat atau mintak sepasu bunga ros..
tetapi nak buat macam mana.. tangkap gambar pun jadi lah :Dsudut bunga ros yang fotogenik..
aku rasa aku kena tanya sifu aku..
bahagian manakah yang cantik..
aku ini keliru sedikit dengan bunga ros..
dari jauh ia menarik.. dari dekat ia macam pelik aje
macam ada sesuatu yang tak kena
aku cek lagi.. kat sini ke?
ahh.. tangkap dan teliti kat rumah..
aku masih kurang senang dengan pemerhatian aku
cantik jugak bunga ros ini..

Read More

Easily Hypnotize Anyone


Easily Hypnotize Anyone
English |117 pages | The Chessnut Press | PDF | 1.8 MB

This ebook is for you, if:

You're intelligent, and curious about hypnosis, or

You just want to understand more about hypnosis, or

You want to use hypnosis to help yourself and others, or

You might add hypnosis to your professional toolkit, or

You're considering studying hypnotherapy as a career.

One such responsibility is to understand that just reading this ebook will not qualify you to do therapy.

Download
Read More

Satelit internet termaju dilancar ke orbit

mak aih... satelit internet termaju...
kawan aku si zam dah merasa fiber optik..
2Gb/s
aku guna ni Mb sahaja yang paling tinggi..
peh.. tak dapat bayangkan..
rugi aku tak blajar pepandai dahulu..
kalo tak.. aku dah merasa pakai
ntah bila aku nak kejar menda lelaju camni..
sabar ajalah..

ROKET H-2A yang membawa satelit KIZUNA
dilancarkan di Pulau Tanegashima, Jepun semalam.

TOKYO - Jepun semalam melancarkan satelit komunikasi eksperimen dalam usahanya memastikan akses internet berkelajuan tinggi di bahagian pedalaman negara itu dan di Asia.

Satelit komunikasi KIZUNA yang bermaksud angin dilancar menggunakan roket H-2A di Pulau Tanegashima pada pukul 5.55 petang waktu tempatan.

Pelancaran itu tergendala sebentar berikutan sebuah kapal tersasar lalu memasuki perairan yang menjadi kawasan larangan.

KIZUNA dilengkapi tiga antena yang menghadap Jepun, Asia Tenggara dan wilayah Pasifik.

Para saintis Jepun berkata, pelancaran KIZUNA yang menelan kos sebanyak AS$490 juta (RM1.6 bilion) itu akan membantu Jepun dalam membina jaringan telekomunikasi dan maklumat termaju.

Jurucakap Agensi Eksplorasi Aeroangkasa Jepun (JAXA) berkata, pelancaran satelit itu akan membantu membangunkan masyarakat yang boleh menggunakan internet di mana sahaja.

"Infrastruktur di bumi tidak akan mampu menahan gempa bumi yang kuat dan bahagian pendalaman juga tidak mempunyai jaringan kabel fiber optik. Satelit ini akan banyak membantu," katanya. - Reuters
Read More

B-2 Bomber terhempas?

GAMBAR fail menunjukkan pesawat pengebom B-2 Spirit
mengisi minyak dari pesawat KC-10 Extender di Australia pada 4 Ogos 2006.

peh... stealh fighter tu...
aku dulu minat gila b2 bomber nih...
tapi kawan aku si nizam yang 'sentiasa diangkasa raya' berjaya mencapai impian

sumber... More...

Pesawat pengebom B-2 terhempas


HAGATNA - Pesawat pengebom B-2 milik tentera udara Amerika Syarikat (AS), terhempas ketika sedang berlepas di Pangkalan Tentera Udara Andersen di Guam, kata pegawai semalam.

"Dua juruterbang pesawat itu terselamat setelah berjaya menghidupkan kerusi anjal. Mereka kini sedang diperiksa oleh pegawai perubatan," kata pihak tentera dalam satu kenyataan.

Satu siasatan akan ditubuhkan bagi menentukan punca pesawat yang bernilai AS$1.2 bilion (RM3.9 bilion) itu boleh terhempas.

Seorang penduduk tempatan Jeanne Ward berkata, asap hitam berkepul-kepul dapat dilihat dari bangkai kapal terbang itu.

Tambahnya, dia tidak menyaksikan pesawat itu terhempas tetapi menyaksikan asap tebal menjulang dari belakang menara kawalan.

Guam yang merupakan wilayah AS di Pasifik dilindungi dengan sebuah pesawat pengebom dalam siri B-52, B-2 dan B-1 yang bertugas secara bergilir sejak Mac 2004.

B-2 yang terhempas itu merupakan pesawat yang berpangkalan di Pangkalan Tentera Udara Whiteman di Missouri.

Pesawat berkenan mampu beroperasi tanpa dikesan oleh kebanyakan radar sekali gus menjadikannya sukar dikesan, dijejak dan diserang.

Ia boleh terbang sehingga 11,112 kilometer tanpa perlu mengisi semula minyak. Pesawat berkenaan boleh membawa bom sehingga 900 kilogram dan banyak digunakan dalam misi AS di Afghanistan, Iraq dan Serbia.- Agensi

Read More

Dr. Mahathir hadir beri sokongan kepada Mukhriz

Kepada sepupu aku yang bekerja di pejabat Dr M..
semoga kamu dimurahkan rezeki...
semua berita pilihanraya 2008 ini dipetik dari www.utusan.com.my

24/02/2008 1:46pm

JITRA 24 Feb. – Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Mukhriz Tun Mahathir akan menentang calon Pas, Idris Ahmad dalam pertandingan dua penjuru di kawasan Parlimen Jerlun.

Bapanya, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hadir memberi sokongan kepada Mukhriz di pusat penamaan calon di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Hitam dekat sini hari ini.

More....

antara berita lain..

Wan Azizah mungkin kosongkan kerusi Permatang Pauh jika menang
Rafidah dicabar doktor perubatan wakili Pas
Petanda awal BN akan peroleh mandat, kata Abdullah
Awang Adek dicabar Timbalan Presiden Pas
Penamaan calon lancar - SPR
BN menang tanpa bertanding di DUN Bugaya
Dr. Mahathir hadir beri sokongan kepada Mukhriz
Ka Ting dicabar Pack Siong
PM harap pilihan raya bebas daripada kekacauan
Abdul Ghani lawan Rusman Kemin
Calon Pas menang tanpa bertanding di DUN Kijang, calon BN muflis
Hishammuddin ditentang calon PKR
Satu lawan satu di Batu Gajah
Pertandingan 3 penjuru dua kawasan di Kelantan
PKR letak calon muda tentang Najib di Pekan
Noraini dicabar calon Pas di Parit Sulong
Azalina menang tanpa bertanding
Satu lawan satu di Putrajaya
Pak Lah dicabar penceramah bebas di Kepala Batas
Anak bekas KM Sarawak menang tanpa bertanding
Nenek 89 tahun tanding di Kuala Terengganu
Calon Pas menang tanpa bertanding di DUN Kijang, calon BN muflis
MB Negeri Sembilan ditentang calon wanita PKR
Ketua Menteri Sabah ditentang 3 penjuru
BN Sarawak menang 4 kerusi parlimen tanpa bertanding
BN menang tanpa bertanding di Kalabakan
Tiga penjuru di Lembah Pantai
Rahman Palil menang tanpa bertanding DUN Sementa
Wan Azizah sekali lagi dicabar Pirdaus
Najib serah pencalonan 9.15 pagi
Keng Yaik iringi anak ke pusat penamaan calon
Calon BN PJ Selatan, Taman Medan, Bukit Gasing serah pencalonan 9.05 pagi
Abdullah tiba di pusat penamaan 9.10 pagi
Proses penamaan calon bermula di 222 pusat di seluruh negara

lagi semua berita..

Tok guru kena kursus budi bahasa


TINDAKAN Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan pemimpin UMNO dengan orang utan terus menjadi buah mulut umum.

Bila PRM ukur baju ikut...


KEPUTUSAN Parti Rakyat Malaysia (PRM) meletakkan dua calon bertanding Dewan Undangan Negeri (DUN) dan satu calon di Parlimen Johor Bahru pada Pilihan Raya Umum Ke-12 wajar dihormati.

Vandalisme musim pilihan raya umum


BERBUIH mulut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meminta parti-parti yang bertanding supaya berkempen secara berhemah pada Pilihan Raya Umum Ke-12.

Padang golf pun lengang


HEBAT sungguh penangan Pilihan Raya Umum Ke-12 kerana ‘bala’ nya turut dialami kebanyakan padang golf yang kini lengang.

Dasar ekonomi Donald Duck


MALANG sungguh nasib pembangkang kerana apa sahaja yang dicadangkan dalam musim Pilihan Raya Umum Ke-12 ‘kononnya’ untuk rakyat membuat ‘pilihan’, sentiasa menjadi bahan lawak.

Petugas parti menjilat jari


BANYAK pihak termasuk ahli politik gembira dengan pembukaan cawangan restoran Kentucky Fried Chicken (KFC) ke-400 di Kulai Jaya, Johor baru-baru ini.

Hari Kekasih DAP Bukit Bintang


PELBAGAI cara dilakukan bagi menawan hati pengundi. Bagi Ahli Parlimen Bukit Bintang, Fong Kui Lun, beliau akan mengadakan sambutan Capgome atau hari memperingati kekasih bagi masyarakat Tionghua esok.

Azeez fasih bahasa Tamil


SEBUT sahaja Pengerusi Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, terus terbayang dalam fikiran kita, ah! mat rempit.

Aura Sheikh Muszaphar tetap hebat


DALAM suasana Pilihan Raya Umum Ke-12 yang semakin hangat, kehadiran Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha dalam siri jelajah motivasinya di seluruh negara tetap mengujakan.

JANGAN LUPA RUKUN NEGARA


SEBELUM membaca corat-coret ini, apa kata anda luangkan sedikit masa meneliti label yang ditampal pada produk yang dibeli dari kedai berdekatan kediaman anda.

POLITIK PILIHAN RAYA ADA-ADA SAJA


Kejadian kebakaran membabitkan 11 rumah setinggan di Kampung Koboi, Jalan Teluk Wanjah, Alor Star pada pukul 4.30 petang kelmarin mengundang orang politik tanpa mengira parti memberikan pertolongan.

BILIK GERAKAN PUN DIRAHSIAKAN?


APA sudah jadi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah apabila lokasi bilik gerakan Pilihan Raya Umum Ke-12 pun dirahsiakan daripada umum.

Apabila Samy Vellu menyanyi...


TERDAPAT 1,001 cara digunakan pemimpin bagi menarik perhatian pengundi menjelang Pilihan Raya Umum Ke-12.

Kempen SMS semakin meluas


PILIHAN Raya Umum Ke-12 memang berbeza apabila kebanyakan parti menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) sebagai cara berkempen paling berkesan, cepat dan murah.

Sentiasa ambil kesempatan


BUKAN pembangkang namanya kalau tidak mengambil kesempatan setiap kali ada peluang, begitulah dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang tinggal nyawa-nyawa ikan.

Perang siber
18/02/2008 »
PERANG siber. Itulah yang berlaku apabila wujud begitu banyak laman web dan blog propembangkang menghentam kerajaan ketika ini.

24 Februari hari jadi Radzi
18/02/2008 »
MUNGKIN ramai tertanya-tanya apa istimewanya tarikh 24 Februari sehingga dipilih sebagai hari penamaan calon pilihan raya umum 2008?

Jentera BN pantas
18/02/2008 »
KEHEBATAN jentera Barisan Nasional (BN) menggerakkan ‘apa sahaja’ memang cukup pantas.

Reaksi MB Perak Po Kuan berundur
18/02/2008 »
IPOH 17 Feb. – Keengganan bekas Ahli Parlimen Batu Gajah dari DAP, Fong Poh Kuan mempertahankan kerusi yang disandangnya sejak dua penggal lepas merupakan satu bonus kepada calon dari Wanita MCA yang akan bertanding pada pilihan raya umum 8 Mac ini, kata Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali.

Bertanding di kawasan kemalangan
16/02/2008 »
SUDAH menjadi kelaziman sesetengah wakil rakyat menggunakan kiasan yang kadangkala menggelikan hati bagi menggambarkan nasib sama ada dicalonkan semula atau tidak.

SMS minta bantuan kewangan
16/02/2008 »
SEBAIK sahaja parlimen dibubarkan, calon-calon yang bakal bertanding pada pilihan mula menyusun strategi bagi menghadapi pilihan raya umum.

Bapa dan anak berentap
16/02/2008 »
PELBAGAI spekulasi muncul menjelang Pilihan Raya Umum Ke-12 termasuk bapa dan anak disebut-sebut menawarkan diri untuk bertanding.

Parlimen Kapar paling ramai pengundi
14/02/2008 »
MUNGKIN ramai tidak mengetahui bahawa Parlimen Kapar di Selangor mempunyai jumlah pengundi paling ramai dalam pilihan raya umum ke-12 iaitu seramai 112,224 orang.

Kedah buka pusat media
14/02/2008 »
SIAPA sangka Kedah antara negeri paling ke depan dalam menghadapi pilihan raya umum ke-12 apabila menubuhkan pusat media bagi memudahkan wartawan dan jurugambar media cetak dan elektronik membuat liputan.

Pembangkang tiada bilik gerakan berpusat
14/02/2008 »
KELIHATAN hebat, sebenarnya tidak. Bayangkan parti pembangkang di Sarawak tidak mempunyai bilik gerakan pilihan raya berpusat dalam menghadapi pilihan raya umum ke-12.

Anak ganti bapa budaya politik Malaysia


KUALA LUMPUR: Ramai anak pemimpin dan bekas pemimpin, baik kalangan Barisan Nasional (BN) mahu pun pembangkang menjadi calon pada pilihan raya umum bulan depan, mencerminkan masyarakat Malaysia tahu mengenang jasa.

Keputusan Barisan Nasional Kedah di luar dugaan


BARISAN Nasional (BN) Kedah membuat keputusan di luar dugaan apabila menggugurkan 23 penyandang - 19 anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) dan empat anggota Parlimen.

Manifesto Pas ibarat gula-gula pilihan raya


BEBERAPA minit sebelum sidang akhbar oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi mengumumkan manifesto Pas di ibu pejabat parti itu di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur semalam, berlaku sedikit kekecohan di hadapan bangunan berkenaan.

Ka Ting bawa budaya politik baru


SUKAR untuk mencari pemimpin yang sanggup melepaskan jawatan ketika berada di puncak kuasa.

Siapa bakal Menteri Besar Kelantan?


PERJALANAN beribu batu tentunya bermula dengan langkah pertama. Bagi UMNO serta Barisan Nasional (BN) Kelantan, ia sedang mengatur langkah seiring dengan arus perubahan.

Watikah calon bukan hadiah peribadi


MENJELANG Pilihan Raya Umum 1999, Aliah Mohd. Salleh meletak jawatan Pengarah Lembaga Perindustrian Malaysia (MIDA) Selangor sebaik sahaja menerima watikah pelantikan sebagai calon Barisan Nasional (BN) kerusi Dewan Undangan Negeri Gombak Setia.

Pilih Ibrahim, apa strategi Pas?


KEPUTUSAN Pas memilih Datuk Ibrahim Ali untuk bertanding kerusi Parlimen di Kelantan bukanlah sesuatu yang mengejutkan.

Merbok dilimpahi nikmat pembangunan


MERBOK yang dahulunya hanya sebuah penempatan kecil nelayan dan tempat peninggalan sejarah, kini menjadi antara kawasan cukup membangun dengan pelbagai kemudahan sehingga menjadi tarikan ramai pengunjung dan memberi manfaat besar kepada penduduknya.

‘Semalam cakap lain, esok cakap lain’


TENTUNYA ramai yang masih ingat kata-kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat: “Tak salah berkawan dengan syaitan.”

Rakyat Kelantan hebat tapi...


TAHUN 2008 Tahun Merawat Kelantan. Bunyinya ringkas tetapi mesejnya padat. Itulah slogan yang diguna pakai Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam lawatannya ke Kelantan baru-baru ini.

Tsu Koon ke Parlimen Bukit Bendera?


PULAU PINANG 15 Feb. – ‘‘Saya akan ke Pusat, tapi saya tidak akan meninggalkan Pulau Pinang.’' Demikian jawapan Ketua Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon ketika ditanya mengenai ura-ura beliau akan bertanding di negeri lain dalam pilihan raya umum 8 Mac ini.

Wajarkah pemimpin belia jadi calon pilihan raya?


MARAN – Lontaran idea Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Azalina Othman Said dalam satu majlis rasmi di Putrajaya minggu lalu yang menyaran tokoh pemimpin belia diberi tempat menjadi calon pilihan raya ke-12 amat menarik untuk diperkatakan.

Acah-acah pilihan raya Presiden Pas


BELUM pun sempat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi pilihan raya umum ke-12, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang awal- awal lagi sudah menyatakan kesediaannya untuk bertanding satu lawan satu dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Parlimen Kepala Batas.

Masa depan negara kembali ke tangan rakyat


DEBARAN menanti pilihan raya umum ke-12 berakhir semalam. Mulai semalam juga, setelah Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan pembubaran Parlimen, masa depan negara ini akan kembali ke tangan rakyat.

Pas mahu jadikan Kedah 'Belanda Malaysia'


ALOR STAR 23 Feb. - Pas Kedah mahu menjadikan negeri ini sebagai 'Belanda Malaysia' jika memenangi Pilihan Raya Umum Ke-12 ini.

Anak Karpal, tahanan ISA antara calon DAP Selangor


PETALING JAYA 23 Feb. - Anak peguam terkenal yang juga Pengerusi DAP, Karpal Singh, Gobind Singh Deo akan bertanding di kerusi Parlimen Puchong pada Pilihan Raya Umum Ke-12.

Pas Selangor pertaruh lima ulama


SHAH ALAM 23 Feb. - Pas yang akan bertanding di tujuh kerusi Parlimen dan 20 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke-12 hanya mempertaruhkan lima calon daripada golongan berlatarbelakangkan agama diketuai Presiden Persatuan Ulama Malaysia, Abdul Ghani Shamsuddin.

Saad Man ganti Aman Khan di DUN Jitra


ALOR STAR 23 Feb. - Bekas Naib Ketua Bahagian UMNO Kubang Pasu, Datuk Saad Man dicalonkan pada saat-saat akhir untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Jitra bagi menggantikan Aman Khan Hussain yang dipilih sebelum ini.

BN Johor yakin sapu bersih


JOHOR BAHRU 23 Feb. - Barisan Nasional (BN) yakin menyapu bersih kesemua 26 kerusi Parlimen dan 56 Dewan Undangan Negeri (DUN) di Johor dengan sasaran untuk meningkatkan undi popular iaitu melebihi 77 peratus pada Pilihan Raya Umum Ke-12 ini.

Nasharudin tidak berani janji besar


BACHOK 23 Feb. - Calon Pas bagi Parlimen Bachok, Nasharudin Mat Isa hanya berani berjanji membawa suara penduduk Bachok ke Parlimen bagi membolehkan nasib dan masa depan mereka terus terbela.

Kit Siang kekal di Ipoh Timur


IPOH 23 Feb. - DAP Perak memperkenalkan lapan muka baru dan mengekalkan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bertanding di kerusi Parlimen Ipoh Timur dalam Pilihan Raya Umum Ke-12.

PKR Selangor calonkan lima wanita


PETALING JAYA 23 Feb. - Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor akan menampilkan lima calon wanita untuk bertanding kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-12.

Archive: 23/02/2008

Berita lalu :D
anda boleh right click and open in new tab or open in new window

Archive: 22/02/2008

Archive: 21/02/2008Archive: 20/02/2008Archive: 19/02/2008Archive: 18/02/2008Archive: 17/02/2008Archive: 16/02/2008Archive: 15/02/2008

Archive: 14/02/2008

Archive: 13/02/2008

Archive: 12/02/2008Archive: 11/02/2008Archive: 10/02/2008

Archive: 09/02/2008

Archive: 08/02/2008

Archive: 07/02/2008Archive: 06/02/2008Archive: 05/02/2008Archive: 04/02/2008Archive: 03/02/2008Archive: 02/02/2008Archive: 01/02/2008
Read More

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena