Thursday, February 21, 2008

Pentagon: Window opens for spy satellite shoot-down

wow... nampak macam mereka mahu menembak satelit perisik
ish.. cepat lah tembak.. aku mahu buat kenangan rakaman tembakan..
spy satellite tu.. aku sedang berfikir sejenak..
kalo jatuh kebumi.. ia jatuh ke mana?

bahaya jugak.. kalo jatuh ke laut tanpa orang tidak mengapa..
kini kita hanya berdoa untuk ia jatuh di kawasan mereka.. sekurang-kurangnya
ia tidak menyusahkan kita..

ketika ini aku teringat gejala api sejalur berwarna biru yang laju melintas langit..
'ah.. itu mungkin tahi bintang' kata aku pada malam itu
'shit.. aku rabun bleh nampak.. orang yang tak rabun apatah lagi'

More....

dan berita dari utusan

AS berjaya tembak satelit

21/02/2008 1:36pm

WASHINGTON 21 Feb. - Sebuah peluru berpandu yang dilancarkan dari kapal tentera laut Amerika Syarikat (AS) mengenai sebuah satelit pengintip AS di ruang angkasa lepas 210 kilometer di atas Lautan Pasifik.

Tembakan itu mengenai sasaran sejurus selepas 10.30 malam tadi (11.30 pagi ini waktu Malaysia), lapor Pentagon semalam.

Satelit yang tidak terkawal itu terpaksa ditembak jatuh untuk mencegah bahan bakarnya yang bertoksik daripada terhempas ke Bumi.

– AP


More....

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena