Wednesday, December 12, 2007

Banjir... Utm banjir... UTM skudai banjir buat pertama kali

pepagi aje.. tgk ada zine e-zecurity
baca jap..pastu teringat kejadian semalam
sekarang nih.. memang tak dapat update selagi
internet free tidak datang semula

kisah semalam....

Memang betul kata guru aku.. en yazid
.. aku sentiasa membawa kamera aku ke mana-mana
semalam pukul 5 hujan lebat kat utm..
peh.. aku memerap kat tempat keja..
pukul 6 lebih aku terus balik.. hujan renyai renyai

inilah kali pertama aku lihat kejadian banjir kat utm
sampai kat fakulti mekanikal(petik aje)wua... dah melimpah ruah air longkang besartolak kereta.../ tarik kereta..
Keadaan jambatan ke fakulti pendidikan
laluan aku balik sudah ditenggelammi air..
wah.. palang ditenggelami air..
banyak kereta/moto patah balik ke tepi tasik..
masing masing ada dengan kamera
dan paling busuk semua tangkap gambar dengan kamera hp.
ada yang melepak..
disebabkan bateri aku hampir habis..
maka aku snap gamba lain..
mungkin bro ni ada blog agaknye..
nak gak tgk blog die.. die antara terlama amik gambar..
dan kitorang adalah yang terawal amik gambar heheh
aku menangkap gambar paparazi lain.. hehe

hehehe... jeti tempat duduk ditenggelami jua
anda bleh tgk catatan tok rimau jua disini(Monsun di UTM)
bleh juga tgk catatan batchsebelas

25 Comment and put their link:

Anonymous said...

erk! fakulti montel aku banjir..
wowowowow..

fateen said...

wet..terkejut aku tgk gaks...a'ahla tz tu fakulti montel ko...

bnyk ke tempat yg kena??hujan lebat sangat ke??
ok kuchai..ko amikla lagi bnyk2 gambar utm banjir..

ktrg tak dapat rase banjir dapat tgk je...

Anonymous said...

wah bestnya utm banjir...kalo aku ada...dah gi main2 air dah...lompat2 dalam air...hehehe...

Oda-オダ said...

fuyooo banjirr...cam best jekk ekk..tp skrang tgh cuti kan... agak2 kalo xcuti ada kuliah tak..hahaha

Anonymous said...

bila ea nk kuar berita...nak sgt dgr pembrita ckp..

"paras sungai UTM berada dalam keadaan paras bahaya"

MZABIDIZ said...

wa utm banjir. masa aku kat san dulu (1996 - 2000) tak penah plak banjir.
seronok aaa tak yah la pegi kuliah.
fakulti awam banjir tak?

فيصل said...

@tz
aku terkejut.. sebab tu la first time aku nampak sungai akak longkang tak leh tampung air hujan
aku rasa kalo utm pun camtu.. apetah lagi tempat lain...

@fateen
bateri aku sedikit kong pada masa ituh..
walaubagaimana kong sekali pun.. bleh gak snap sekeping lima enam tujuh keping gamba

@abeming
peh..tgk orang ramai .. kang tak pasal pasal ada orang tulis 'seorang budak mandi bersama kamera di tepian tasik utm'

@oda
tak de.. sentiasa sejuk.. petang ujan.. petang ujan.. dan bleh mandi ujan pepetang nih...

فيصل said...

@mzabidiz
fakulti awam tak perasan..
sebab aku lalu jalan fsksm terus ke
fke..
yang aku tahu.. sapa dekat ngan sungai/longkang tu aje . tasik pun tak leh tampung..

MZABIDIZ said...

wa utm banjir. masa aku kat sana dulu (1996 - 2000) tak penah plak banjir.
seronok aaa tak yah la pegi kuliah.
fakulti awam banjir tak?

try-try gi sini tengok. bleh hilang tension
http://jenakajokes.blogspot.com/
http://mypicture-album.blogspot.com/

bleh tukar link tak. link kat blog kat atas. aku dah link kat blog nie

فيصل said...

okeh.. dah letak link dah..

Anonymous said...

hah. baru seminggu aku tak g utm, dah banyak perubahan rupanya...

Robin Hudang said...

oho...tak sangka Utm leh banjir...taman u banjir ka? pulai utama? hahaha...sane banjir sebab pak guard die macam kambing biri2 mintak selipar tandas...hahahaha...

circleinspoon said...

peh...banjir ke?
overall jb camana?
sni pun ujan memanjang.
but so far, alhamdulillah tpt aku xbanjirla...

cHuCkyMaRine said...

kucai..tmpg jap..to cik ati (edriaty): weh,nk la bace blog ko..wat private la pulak...;(

فيصل said...

@fa
perubahan jangkamasa pendek.. maybe.. akan buat perubahan dalam jangaka masa panjang.. mengorek longkang kasi dalam.. namun banyak juga pro n con

@hariz
aku rasa mungkin pak guard ada yang berkata dengan riak 'mana la pernah utm banjir' kepada rakan die dari tempat yang banjir.. ops.. beserta dengan riak muka yang angkuh..

@circleinspoon
kawasan berdekatan dengan longkang/sungai aje yang dilimpahi air yang tak dapat ditampung oleh longkang/sungai tersebut..

@chuckymarine
a ah... tak dapat baca jugak.. camne nih...

rasso said...

Huyooo... Nasiblah dah balik kampung.... Tak sangka tul.... Ha ha ha

rasso said...
This comment has been removed by the author.
فيصل said...

@rasso
sehari aje lagi pun rasso..
pengalaman berharga ni..
bleh main hujan.. mungkin tahun depan banjir lagi agaknye..bulan 11 atau 12 tahun depan....

Yin Hasni said...

emm apa2 pun FKKKSA still x kena lg....hbs ler adik ku nk smb kelas next sem...kat Fak.Sc Comp tu..

Anonymous said...

first time tuh.....dolu slalu main lumba kapal kertas kat 'sg fsksm'..hehehehehe

Rinie Yusof said...

bestnye banjir...

A t i Q a h said...

huiyyooo...

فيصل said...

@yin hasni
pasni ok la tu.. maybe dengan kejadian logkang tak dapat tampung air.. diorang dapat cari jalan nak kasi air mengalir dengan cepat..

@anonymous
hua.. ko main kapal kertas kat sungai tu? respek respek..

@faith
best banjir kalo air die jernih.. kalo keruh pk 8 kali.. tak pun lebih dari 8

@atiqah
huiyo juga.. macam tak caya air bleh naik..

Lucca D Jiwa said...

aikk... utm banjir? masa aku duk skudai... x penah lak banjir.. huhu... nasib aku dah pindah balik ganu... hehehe...

Anonymous said...

bape
Golden Goose
off white jordan 1
kyrie 7 shoes
yeezy shoes
jordan shoes
ggdb
yeezy 500 blush
kd 15
jordan travis scott

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena