Thursday, February 14, 2008

Webhosting malaysia yang murah

aku mencari webhosting yang murah..
mungkin ia penting satu hari nanti..
aku akan berganjak ke dunia
baru selepas ini..
menghabiskan saki baki
pencarian dan evolusi minda yang semakin
tersepit diantara keindahan dunia yang sebenar..

dunia internet ini seperti lubang hitam..
aku tidak tahu betapa banyak masa aku
disedut.. masa pun bleh disedut..
dan aku akan berasa rugi.. rugi
bila 12 jam menghadap internet
dunia maya menguasai..
belajar menulis.. menaip..
berfikir.. berinteraksi..

pengetahuan.. berita.. dan banyak lagi yang boleh dperolehi
tetapi........ dunia sebenar lebih mencabar..
jika anda hendak tahu sesuatu.. kena cari gurunya
bukan pakai hentam keromo..
kalo tak dapat bersua..
amik no telefon dia..
amik no telefon kena cari..
kalo nak cari kena guna duit..
kalo tak dak duit.. tak dapat info..

masuk masuk keluar.. habis minyak..
tengok.. skang ni aku meluahkan.
mungkin aku sedang melalui proses metamorfosis
pertukaran dari si larva ke pupa atau ke rama-rama

sambung.. abai karutan tadi
dengan internet..
suma bleh cari dalam masa 1 jam..
dan ertunjangkan niat..
jika niat serong.. 1 jam adalah sia-sia.. ia menyedut masa kita
yahoo... hidup anda sia-sia sejam
dan separuh kehidupan aku..
berada didalam dunia maya

pengetahuan aku.. hanya sedikit..
masuk. masuk... chat..
dan lain lain..
banyak lagi.. bagi aku yang tidak punya kereta atau
berkemampuan untuk menaiki kapal terbang untuk ke luar negara
memang satu kekurangan yang besar..
tetapi. bagi yang tidak tahu mencari informasi
adalah satu kekurangan yang sangat besar..

duduk dapat info?
salah...

duduk depan komputer dapat info?
salah...

duduk depan komputer yang disambung internet..
confirm betul..

internet itu sebahagian dari kehidupan
ingat.. dulu telefon bimbit begitu jua

sekian sahaja karangan upsr..
tentang kepentingan internet di dunia..

'kamu karut' kata cikgu..
'kamu fail' sambungnya lagi

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena