Thursday, February 07, 2008

Kisah duit lama dan wi-fry sebagai selingan

tima kasih kepada pakcik makcik kedai tengah payung..
'ko dah ada duit 50 baru?' tanya pakcik tu kepada lelaki itu
lelaki itu menjawab 'tak ada.. sambil membelek wang kertas RM 50 baru.'
'ko ada duit singgit syiling?' kata pakcik tu lagi
'eh.. saya nak jugak cari duit yang dah tidak digunakan nih.. pakcik ada?'
balas lelaki itu..
pakcik itu membuka laci kedai dan memberi duit syiling singgit..'tahun 93,94 ngan 95 nih' kata lelaki itu
'saya tahu.. awak takde duit nih kan?.. kita kumpul.. hehe' kata pakcik itu kepada aku
'anak saya dulu ada simpan duit lama.. first duit singgit malaysia.. tahun 1941' kata makcik pula..
'aku dulu ada.. tapi kena rompak.. orang masuk pecah rumah
die kebas duit lama aku
' balas si anak kepada lelaki itu..
'awak ada duit 1 sen petak?' kata makcik itu lagi..
nanti saya try selongkar..

nota kaki berdarah:
lelaki=akuwi-fry buatan ini masih ok.. dan cantik.. okeh.. selamat bercuti
mari makan kuey tiaw(kalo salah eja tlg betulkan)

4 Comment and put their link:

edriaty said...

tuh gmba amende tuh?
hehehe

---> kelat said...

kelat pon ade gak simpan syiling lama tuh... hehehe...

Yazid Husain said...

ala dulu aq rasa ada seringgit keras tu. tapi aq letak aq tak ingat la...

kucai said...

@edriati
gambar duit singgit lama

@kelat
ni baru nak cari keluarga RM 1.00 dari moyang die kalau bleh hehe
nak wat jejak kasih RM 1.00..

@yazid hussein
hehehe.. mari menambah keegoan kita denan mengumpul rare item

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena