Monday, February 18, 2008

Penggodam tawar ceroboh pangkalan data PTPTN

peh.....
peh.....
peh.....(ni dari raja yang atas aku...)

gila....
ahh.. betul ke apa yang aku baca?

'Oleh WAN FAKHRUL BAKAR dan SHAH NIZAM OMAR
berita@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR – Sindiket yang didalangi penggodam komputer mendakwa mampu melupuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dalam masa kurang 15 minit sahaja.

Dengan mengenakan caj sebanyak AS$600 atau RM2,000 menggunakan bayaran dalam talian, sindiket yang dulunya beroperasi menerusi satu laman web itu kini menukar modus operandi melalui rangkaian siri rangkaian e-mel.

KOSMO! difahamkan, mereka mendakwa mampu menghapuskan data hutang seseorang pelajar, sekali gus membebaskan individu terbabit daripada membayar balik pinjaman.'

More...

mak aih...
ko ingat duit tu untuk ko sorang..
wah wah wah..
mesti ko terfikir..
'aku dah ada kereta dah kalo camni' kata peminjam
ko tak fikir ptptn plak..
'aku dah ada beratus taman perumahan dah camni' kata ptptn

4 Comment and put their link:

abeming said...

hehehe...baru diberitakan kah...mcm pernah dibisik2kn ke telinga ku dulu...entahlah...tak bek buat mcm tu...heheh

edriaty said...

hehe..sib aku dpt telekom..

cHuCkyMaRine said...

alamak..mcm best la pulak..hihih(gelak jht).walaupun utang aku xbyk tp kalo dapat ilang satu 0 kat account aku best tu..dari 7K byr 700 je..(bile nk start byr ni....)

فيصل said...

@abeming sifu programmingku
hehehe.. aku rasa macam pernah aku masuk server itu.. tapi shellku tak berjalan.. damn.. hanya boleh view file and folder sahaja

@edriaty sifu photoku
tak mengapa.. ptptn dan menjadi darah dagingku

@chucky sifu photoshopku
tula.. kalo bleh suma tak nak berhutang.. haha

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena