Sunday, January 20, 2008

Cash Deposit CIMB and i lost in woman conversation

pagi tadi lepas anta ani ke jusco..
aku tekad pergi ke CIMB branch Taman U
pastu syukur.. bleh aku topup modal..
dan bleh berniaga semula hari ini

teringat aku berbual ngan makcik kedai tengah
pastu perbualan antara wanita wanita..
dan aku sesat apabila mereka berbual pasal makanan
Laksa***
itu la point utama
kerana makcik tersebut tak pernah nampak orang buat laksa johor
'faisal.. awak pernah makan laksa johor? reti makan laksa johor x?'
aku berfikir selama 3 saat sebelum menjawab
'macam mana rupa laksa johor? laksa biasa tu laksa laksa johor ke?
komplek ke cara untuk memakan laksa johor?'
untuk play safe dan secure aku pun menjawab
'tak pernah'
makcik tu terus menembak sinis aku
'ape la.. orang johor tak pernah makan laksa johor'
aku hendak sahaja menjawab(sifat aku ni suka melawan)
'saya tak tahu makcik.. apakah laksa yang saya makan selama ini laksa johor orang tak panggil tu laksa johor.. kenapa dia laksa johor?'
tapi aku melawan dalam hati aje la..

pastu diorang cerita tentang resepi..
mak datuk.. lagi advance dari resepi yang aku baca..
kalo korang nak tahu.. pada tahun 1960 an terdapat resepi
yang digelar mee maharani.. dan sekarang dijadikan mee bandung..
itu yang menjadikan orang-orang lama tidak berpuas hati ngan nama
mee bandung
kata makcik tu.. die ada simpan salinan resepi tahun 60 an tersebut..
peh.. ni la yang aku nak nih..
disebabkan aku approach lambat(sebab sibuk ngan kerja)
mungkin ada rezeki aku dapat resepi-resepi tersebut

teringat aku.. duit RM 10 lama.. ko bleh tgk post aku yang lepas..
disini 'Money Obssesion Hobbies'
aku tengok kat lelong.. harga die RM 70.. pehhh
aku pun ada.. tapi aku tgh cari harga barang antik pasaran..

aku teringat kat nik mohd ihsan yang mahu ebook rahsia forex..
nanti aku bagi kat ko eh..
aku ni sampai terlupa.. kalo ada side income kat sana bagitau tau
aku ni mencari lubang duit mengalir tanpa sedar aje skang..

tadi aku melepak.. dan terdengar seorang pak 'guard' membebel
'kurang ajar betul bla bla bla...'.. bagai seorang sb yang banyak menggunakan deria dengar
dan menapis info dengan cepat dan tangkas serta jitu

aku ada menjual 'Mutiara Malam'..
harga RM 9.50
sesuai untuk ibu yang dah ada 2,3 anak
kalo nak aku poskan tak dak masalah..
kos penghantaran RM 5.00
ala.. kira RM 16 aje.. senang skit..
bleh la online ke CIMB 05150003556528
pastu emel nama,alamat dan tarikh transaksi
ke mohdfaisalnasron[at]gmail.com
[at]=@

2 Comment and put their link:

aiyrie said...

aku dah penah makan laksa johor...

kesimpulan aku, laksa johor bukanlah laksa, melainkan adik kepada spageti adanya.

sampai sekarang aku masih mencari-cari jawapan, kenapa dia dipanggil "laksa" jphor, sedangkan dia guna mee @ spageti (aku dah tak ingat sgt.

kuah pun tak macam kuah laksa.

ah!!!
ko telah membuatkan otak aku kembali memikirkan perkara ini...
komplek sungguh..
mungkin kerja aku akan terbengkalai disebabkan memikirkan perkara ini.

Anonymous said...

tu la.. aku sudah mendengar tentang spagheti itu.. selayaknya ia dipanggil spagheti laksa.. dan menjadi rebuta negeri lain yang secara tak sengaja mencampur spagheti ke dalam kuah laksa..

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena