Sunday, January 27, 2008

Air teh tumpah, Mr Fu baik hati dan mari membina wordpress

'hallo.. haloo.. haloo' aku terasa tertekan dengan jeritan
mungkin kerana aku demam selsema..
kali ini aku bersin tanpa henti.. berbelas kali..
mungkin akan menjangkiti orang lain yang rendah sistem imunnya
'owh.. kenapa aku tidak membuka pintu?'
rupanya tuan rumah..
'sori sori...' kata aku..
'olang lain mana? ni manyak moto ni?' tanya Mr Fu
'diorang sibuk kat atas(main internet(ni aku cakap dalam hati))' balas aku
'ini nak bagi limau' katanya lagi dan menghulurkan kepada aku
'owh.. tima kasih.. tima kasih.. gong xi fa coi' kata aku
'subur juga tanah kat sini ea..' kata hati aku
dibawah ini adalah pokok 'hibiscus rosel'
ni adalah satu benih diantara beratus yang aku tabur..
malam tadi aku tabur biji limau cina
dengan harapan tumbuh subur mantap menawan peh
dan akhirnya.. masa pinjaman telah tamat.. dan aku berjaya meng'khatam'kan
mari kita praktik senaman harimau ngan kucing.. hahaha

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena