Wednesday, April 16, 2008

Penipuan PETRONAS MAS dan jeritan jiwa kehidupan

PETRONAS MAS adalah 'keyword'
aduhai.. kadangkala aku rasa..
suma maklumat dari sms...
kena cek dulu kat internet..
kesimpulan yang aku dapat..
kalau ada 'handphone' kena ada internet..
paling busuk pun tanya kawan yang ada internet dirumah
apa kejadahnya semua maklumat tipu?

SMS CONTEST SCAM

It has been brought to PETRONAS' attention once again that a syndicate, believed to be based in Indonesia, is still running an SMS scam using PETRONAS' name to con members of the public.

Cellular phone users have been receiving a SMS that reads: "Pengumuman dari PETRONAS MAS. TAHNIAH! SimCard anda bertuah memenangi undian wang RM14,000. Sila hubungi telefon 006285880214502. Terima Kasih."

("Announcement from PETRONAS MAS. CONGRATULATIONS! Your SIMCard has won a lucky draw of RM14,000. Please call 006285880214502. Thank you.")

PETRONAS is made to understand that despite our numerous previous announcements on this matter, members of the public still fall prey to the scam.

PETRONAS wishes to clarify once again that it has never organised such a contest and appeals to members of the public not to be easily misled by the syndicate.

PETRONAS has lodged another police report on this matter.

Issued by
Media Relations Department
PETRONAS
5 July 2007

kenapa tiada 'filter' dalam membendung
kegiatan ini? kalaulah syarikat komunikasi buat 'anti-phishing'
'application' kan bagus.. tak payah la orang lain kena tipu..
awal-awal kena blok..
kat sms tu filterkan.. 'compare'kan ayat phishing..
atau 'hash'kan... pastu 'compare' ngan 'hash phising text'
aku rasa email pun kena ada tapisan .. inbox,spam ngan phishing

teknologi itu tinggi.. moral makin jatuh.. tak seiring..
isu tentang 'Black 14' pun aku hanya tengok malaysiakini
sebab itu sumber yang agak kukuh..suratkhabar pulak aku jenguk
utusan sebab ringan.. tengok berita semasa..
aku tak amik port tentang politik di utusan..
aduhai Terengganu.. kamu tengok hari ini? apa jadi?
Rogol, Mengandung,Rogol,
Pemuda rogol pelajar sehingga mengandung ditahan

Shah Alam plak
tembak.. tapi tak tau lah apa kes..
Lelaki maut ditembak lapan das

skang Harga Beras Naik!!.. oh.. tidak... kena cari alternatif lain
kalau harga makanan yang murah dah jadi standard kfc..
aku sanggup beli kfc.. hari-hari makan ayam
ye la.. alang-alang membeli..
Beras naik mendadak - Harga melonjak antara 10 hingga 20 peratus sejak Ahad

kadangkala aku merasakan tamadun ini bermula dari huruf..
guna/cipta huruf sendiri untuk menjadi
satu bangsa yang disegani...
aku tengok kat kosmo.. terus terang..
kehidupan yang bahagia datang dari bentuk pasangan yang fizikalnya elok
kasihan dede.. isteri dia tinggalkan dia..

'Dede yang sudah berkahwin dan mempunyai dua anak perempuan juga ditinggalkan isterinya serta terpaksa berjauhan dengan anak-anaknya itu.'

aku kenkadang terfikir.. semua ingin bahagia? semua ingin
sempurna.. ingat.. rezeki ditanganNya.. sabar dengan dugaanNya
kamu akan menang.. sabar... sabar.. ini dugaan..

1 Comment and put their link:

abeming said...

ye...mereka semua mahukan yg sempurna sahaja...kita pula merasa sedemikian kerana kita berada pada tempat yg tak sempurna...sedangkan...kita juga pernah menuntut yang sempurna...apa aku cakap ni...heheh

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena