Monday, April 14, 2008

Betik? Kucing? Ni kucing aku kah?

aku didalam kerinduan terhadap betik
aku melepak kat 7 e.. berbual tentang kehidupan
tentang masyarakat..
sebelum pergi kerja tadi aku lihat budak yang
di'sekolah'kan oleh Mat ngan Man ditangkap
aku rasa nak bertanya..
aduhai.. kesian pula.. buat masa ni hidup aku
tak pernah diganggu oleh budak tu..
'kadangkala hidup ini kelakar dan kejam'
atau 'life is hilarious cruel'
atau 'life is sweet and sour'
jikalau kamu yang berada diatas.. tidak melihat dibawah..
marhaen seperti kami..
yang hidup menanti ruang kebebasan kehinaan..
ya kami hina.. kamu sudah kaya apa kamu tahu..
orang kaya memang mulia.. sigh..
kami makan pun berfikir.. 'berkira' seperti kata kamu
yang makan tidak jadi hal.. semua lengkap..
kamu memang beruntung..

berbalik pada kucing..
aku rasa macam kucing aku.. tapi ekornya pekat sangat.
maklumlah kucing aku bukan bulu lebat
setakat kucing kampung yang 'survive' di kawasan
bandar.. mencari perlindungan di sebalik kemewahan
para pembayar nazar dan para pemurah hati di 7 e

setiap hari dapat makanan.. beruntung kamu kucing..
Kak In(bluecube) kata.. 'kalo sesapa kawan kamu nak upack bagitau.. sini ada jual'
berfikir juga.. kalo kucing ada akal.. mesti diorang dah
naik kapal terbang dan beli makanan sendiri..
ada sistem kewangan..
tapi kita bernasib baik.. kalau serangga begitu juga..
kesemua ada akal.. tak ke haru jadinya?

si betik mengurat tadi.. ops.. sebelum itu aku ada bela siput..
nama siput tu si bawang.. boleh juga panggil siput tu si kertas
ini kerana ia memakan bawang hasil eksperimen usia..dan juga makan
kertas along yang letak di peti surat.. kepada along-along..
kamu memang pemurah.. kalau dia(si bawang sudah pandai makan
rumput atau lalang).. aku bela bebanyak..

mood menaip ikut hati dan jiwa aku telah lancar..
minggu ini aku balik rumah lagi..
ada hal skit.. hal masa depan..
ops.. berbalik pada hal kucing.. ahhh.. sudah..
jiwa aku ni kuat sangat ke tempat lain..
sebelum aku hilang fokus tentang kucing aku akan upload
gambar kucing mengawan

walaupun kucing itu seakan-akan betik.. aku layan seperti
mana aku layan betik.. jikalau manusia berkelakuan begini di hadapan aku
aku layan juga.. tapi layan diorang macam binatang.. kah kah kah..

okeh.. meh aku 'story' skit ea..
memula kucing akan pandang kiri dan kanan..
itu untuk melihat line clear ke tidak..
ramai juga tersenyum tadi..
bebudak shell, beberapa 'couple'
dan juga para pembeli di 7e
dan aksinya dimulakan.. errr.. ni kali keberapa ntah percubaan
lebih 5 kali nih.. takpe.. usaha tangga kejayaan
hampir selesai..
selesai.. pehhhh

4 Comment and put their link:

Anonymous said...

keh8.. aku penah gak tgok dulu.. dorg buat kat tangga umah aku.. ish8..

Anonymous said...

mereka ada otak tetapi tidak berakal.. biarkan sahaja. mungkin ada yang boleh dipelajari dari kucing.. hehehe

Anonymous said...

Setelah mendengar rintihan kucai, baru aku sedar selama ini aku byk bersalah pd betik...dulu....aku pernah marah dia tanpa sebab, halau dia, sindir2 dia...sampaikan aku gembira bila betik melarikan diri ketika raya haji yg lalu. Maafkan aku betik......

p/s: takkan ade kucing lain yg dapat mnggantikan tempat mu di Teratak 42..

Klu betik membca pesanan ini, aku harap dia kembali ke pangkuan ahli2 Teratak 42. Kami sentiasa menunggu dan memaafkanmu...bye..bye.. :(

(Gayweng)

abeming said...

alamak aku belum 'sampai akal'...xbley tgk...alamak malunya...aaaaa...heheh...

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena