Monday, April 07, 2008

Peperiksaan khas: Bahagian 2(ujian kesabaran dari tuhan)

jika anda tertinggal bahagian 1 sila baca sini

pukul 6.55 PM..raja memandu laju
akhirnya sampai jua ke stesen keretapi itu..
masuk aje.. dapat pelbagai 'rumour'
mengatakan bahawa 'train' tergelincir kat Triang
ada jua mengatakan 'train' tergolek kat Kluang
aku tabah jua.. 'delay' sampai pukul 10.00 PM
aku digelar 'sidegil'.. mana taknya.. risau aku..
aku asyik tanya brader tu..
Abd Hafiz rasanya

speaker kat situ cam haram.. sepatah haram tak dapat dengar
mungkin 'barang antik' kata aku..
lepak lagi.. mengurat seorang penggemar novel 'Harry Potter'
Atie nama dia.. seorang budak PoliJB tetapi tiada blog
leka plak aku berbual.. sampai 2 train aku tak jenguk bertanya khabar
selepas itu aku keluar.. bebual dengan budak kelantan
yang sama nasib dengan aku.. damn.. 'delay' lagi
pukul 11:00 PM plak..
ni dugaan aku menunggu.. mungkin dilatih secara halus menjadi
seorang suami yang penyabar.. ceh..
damn lagi... pukul 12:00 PM... dan ramailah
penumpang express antarabandar mengeluh..
akhirnya dapat jua masuk..
terjumpa pula seorang pakcik(old timer) bab travel
semua dia tahu.. kampung aku punyalah ceruk pun dia tahu selok belok
kampung si budak kelantan itu pu dia tahu..
gila.... kaki travel ini.. pakcik tu pun tiada blog..


tanda tanya aku menunggu train akhirnya terjawab apabila
'hand break' ditarik.. tidak sabar rasanya..

aku terus lepak sambil memakai baju teratak42
dan minum serta makan..
pakcik tu belanja.. kebetulan budak kelantan itu dapat seat sebelah aku
'kalau ko nak naik tanpa tiket.. ko duk kat kantin..
modal dia hanya makan dan minum kat situ..
' 1:45 mula bertolak
yeah.. inlah peperiksaan khas aku...

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena