Tuesday, April 22, 2008

Aku ini golongan pertama

aduhai.. aku rasa nak kena kahwin awal la
air asyik kekepala.. habis lemas otak aku..
kesian otak/akal aku.. terumbang ambing..
kalau reti berenang takpa.. ni tahap tsunami
menghempas perkampungan atau orang di tepi pantai
gila...

dan kalau nak kawin awal kenalah ada duit..
kalau nak ada duit kena kerja..
kalau dah cukup duit terus kan sahaja
mimpi ular sudah..

aduhai.. ada sesapa ada duit spare tak..
jom kita nikah.. untuk elakkan dari hanyut
damn... kehidupan ini hanya ada dua pilihan..
'nak' atau 'tak nak'

'peh.. couple naik motor malam tadi tak tengok sebelah'
kata kak linda
'eh ye ke?' kata si gadis itu
'a ah.. 'melekat'.. mana lah nak nampak orang' balas kak linda lagi
si gadis mengadu sambil mencubit manja pinggang si jejaka
berkali kali.. dan................
'aduhai.. tolonglah sesapa bagi aku sekampit duit..
aku mahu kahwin cepat nih.. sebelum aku hanyut..
hanyut lagi dan lagi dan lagi dan lagi..
aku mahu berpaut.. tolonglah hulurkan kayu atau tali
untuk aku..aku mahu berpaut......'
kata si jejaka didalam hati

2 Comment and put their link:

Faizal said...

when I read your entry, I think I also tergolong dalam golongan pertama.

Nice blog.

فيصل said...

tima kasih datang menjenguk.. selamat datang ke golongan pertama.. hehe

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena