Sunday, April 06, 2008

Peperiksaan khas: Bahagian 1(ujian kesabaran dari tuhan)

Yeah... nampaknya dapat aku balik petang ini..
tidak sabar rasanya untuk balik.. banyak benda aku dah plan..
kalo dari larkin pukul 3, pukul 8 sampai Bahau
seronoknya... 'Raja.. mintak tolong anta aku ke larkin'
'jom..' balasnya
dengan hiruk pikuk bandar Johor dan pelbagai ragam warga kota
kami redahi jua.. hampir terlanggar sebuah kereta..
'huhuhuhu.. lega.. skill pemanduan raja berada pada tahap advance'
kataku didalam hati.. akhirnya sampai jua ke Larkin
'nenek nenek sibongkok tiga.. siang malam asyik berjaga..
mencari tiket dimana ada ..nenek ku kahwin dengan dengan anak raja'
nyanyi hati kecilku

'tiket pukul bapa?' tanyaku dan disambung didalam hati 'datuk harimau'
'pukul 5:30 petang' jawab mak cik itu ops.. kakak itu
aku mencari lagi.. syarikat bas yang dipercayai aku ada 3
iaitu Transnasional(T), Damai Ekspress(DE) dan Cepat Ekspress(CE)..
ketiga-tiga syarikat menunjukkan masa atas 5.. jadi aku pergi
ke syarikat bas T itu semula.. dan jawapan yang amat mengecewakan
'tiket habis'.. pergi ke DE dan CE pun sama.. 'tiket habis'
'itulah.. kat sini(Larkin) kena buat keputusan dengan cepat..
jangan memilih.. camni jadinya' tegur si Raja diatas sikap memilih masa aku..
tma kasih...selepas itu Raja bagi 'option' lain iaitu keretaapi..

yeah.. masa pada ketika itu menunjukkan 4.00 PM
dan kami bertanya staff KTM disitu samaada ada tiket tak untuk
ke Bahau.. jawapan yang agak menggembirakan.. 'pukul 7.00 PM'
lagi 3 jam.. raja cadangkan beli dan balik rumah dahulu..
sebelum balik ke rumah... kami lepak di mutiara rini..

posing maut jejaka teratak42(kiri aku.. dan raja)

scene senja nan biru
scene awan..
scene pokok
dan scene awas..

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena