Monday, March 03, 2008

Kisah dari yazid

this is unconfirm aka pending story from yazid.
di tanah suci sana..
seorang ibu mahu anak lelaki..
itu kerana beliau telah mempunyai 2 orang anak perempuan..

satu hari.. beliau scan perut beliau..
dan beliau berasa kecewa kerana mendapat anak perempuan
sejak dari peristiwa scan itu..
orang ramai bertanya.. anak lelaki atau perempuan..
beliau berkata.. ini anak ular..
anak ular..
anak ular...
dan.......
anak pun keluar...

cerita diatas adalah dari mulut kemulut..
dan mengikut kajian..penyampaian kaedah lisan adalah tidak berguna..
kerana akan ditokok tembah...
jika anda menentang fakta kajian penyampaian informasi itu..
maka anda perlu buktikan..

okeh.. sekarang cuba anda kumpul 30 orang..
bagitau orang pertama ayat ini..
'zul suka makan ikan di pasar malam pada
hari sabtu lalu bla bla(korang tokok skit)'
suruh orag pertama itu bagitau orang kedua
dan orang kedua bagitau orang ketiga.. dan seterusnya
selepas itu.. suruh orang ke 30 bercakap info yang dia
dapat selepas tapisan kaedah lisan seramai 29 orang..

persetankan semua itu.. bukti tanpa fakta aku paparkan tentang anak ular..
tetapi aku rasa budak ini sakit..
itu dinamakan 'kenan'(ditukar diatas teguran azharahmad :D).......

3 Comment and put their link:

Azhar Ahmad said...

Saya tak suka perkataan Evolusi. Semacam menyokong Teori Darwin lagaknya.

Tiada benda berevolusi, semuanya dijadikan Allah, mengikut . Kalau ayam, jadilah ayam. Dan ayam tak akan berubah menjadi itik...

Kalau manusia tetap manusia. Tidaklah ia berevolusi menjadi benda lain.

Apapun, saya rasa itu disebabkan perkembangan abnormal bayi di dalam janin.

Maaf, ini hanya pendapat saya. Mungkin ada bijak pandai yang mampu menjelaskannya lagi....

Azhar Ahmad said...

Typo

Tiada benda berevolusi, semuanya dijadikan Allah, mengikut kehendakNya. Kalau ayam, jadilah ayam. Dan ayam tak akan berubah menjadi itik...

فيصل said...

itu cuma pandangan.. mungkin saya kurang pengetahuan.. evolusi.. mungkin ada perkataan lain yang sesuai.. tapi saya tidak tahu.. terima kasih kerana menegur..

adakah boleh saya tukar perkataan evolusi kepada 'kenan'(adoi.. lemahnya bahasa malaysia aku)

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena