Monday, November 12, 2007

Betik sudah berjaya menempuh batasan

Betik aka betik busuk berjaya tidur bersama dengan kekasih si hitam
latihan yang dibuat oleh aku berjaya... jika ada kucing jantan...
sila letakkan ia di luar rumah... untuk menarik minat lebih banyak kucing betina..
tak saba aku nak tgk anak si betik nih...

Tahniah dan sekalung terima kasih kerana
berjaya merampas hak si hitam
aku berbangga dengan si betik yeah..

aku masih mengkaji samaada si betik ni pantang dipuji atau tidak..
harap harap.. betik tetap merendah diri bila dipuji dan stay cool bila dikeji
kali ke berapa ntah aku try upload gamba ini.. tapi gagal... suma gamba yang aku
nak upload gagal sama sekali..

ah.. sekian sahaja
laporan untuk si betik untuk dilihat dimasa akan datang..
betik sudah berani... dengan coretan salam tidur
selamat tidur, malam dan selamat yang lain untuk semua..
sekian harap maklum...
ayat diatas ditaip didalam keadaan tertekan dan ngantuk...
kerja.. kerja.. suma kena kerja...
mencapai impian.... masing masing ada impian..

pelajaran hari ini.... yang didapati daripada pemerhatianku terhadap alam...
terutama kucingku ini

kita suma boleh mendapat sesuatu dengan berusaha...
memang lah banyak parutnya.. tapi itu yang perlu dibuat untuk berjaya
sabar..usaha.. gagal... sabar.... usaha.. gagal... itu tangga... tangga yang perlu kita tempuh
tempuh dengan hati yang tabah...
mungkin anda terfikir.. mungkin anda tidak ambil peduli

diluar sana.. banyak yang tidak berkelulusan...
tidak berkemampuan....
tiada peluang.....
kenapa mereka kaya? kenapa mereka berjaya?
sekian sahaja bebelan aku yang tersedar dari mimpi...
bilakah aku akan maju...
adakah aku masih didalam dunia ciptaanku?
hikmah berfikir menjana kemajuan...

lantak koranglah nak tido... lantak korang la nak huhahuha
persetankan... rancang untuk 20-30 tahun(kalo umur panjang)
capai impian.... kumpul duit.... jangan membazir
sementara bujang ini.. capailah ape yang dikatakan "in your dream"
oleh kengkawan anda... biarkan... itu adalah kritikan membina
slow slow naik adalah lumrah kehidupan...

ah.... ape ayng aku bebelkan ini.. aku terlalu excited...
aku sekarang mempunyai misi 3 tahun... segala perancangan
aku dah catit didalam fikiran... aku tak nak sia siakan hidup aku ditakuk yang lama
maju... mari terus maju...

banyak iklan petronas yang aku hayati...
sebab ape? mereka fikir jauh kehadapan...
jalan mesti kedepan... bukan kebelakang... jangan terikat dengan peristiwa lama
lupakan.. baiki diri.. sekarang aku menaip dengan
frekuensi hati... luahan.. freedom
mungkin ada yang sampai ke benak hati... mungkin.. tak diendahkan
sebagai seekor semut(apabila aku teman yazid ke taman nong chik aritu)
aku ingin memajukan diri...

"sampai bila ko hendak hidup dengan gaji 1000, 2000?"
bercampur dengan pelbagai bangsa menyebabkan fikiran makin terbuka
bina matlamat baru... bermula dengan usaha yang kuat untuk mengejar impian

contoh: aku nak x... x perlukan c dan d maka aku nak c dan d...
c pula perlukan k dan d pula perlukan m
dari bawah kita kejar..
cari m... dah dapat.... cari pula k....lepastu
d dan c lepastu baru x..

mungkin ini untuk aku memotivasikan diri aku.. mungkin taipan ini
boleh memotivasikan orang lain?
ingat.. setiap tangga ada dugaan...
kenalah hadapi.... dengan tabah... nak shortcut.. ko naik lif...
untung ko lepas.. tak untung.. ko sangkut...
pilih jalan sendiri.. fikir jauh dahulu sebelum membuat sesuatu yang mungkin akan memudarat/menyusahkan diri sendiri...

fikirlah singkat untuk menyusahkan diri.. bagus bagus.. amalkan selalu
(ayat reverse psikologi)
damn... semangat aku berkobar kobar...
yang penting impian betik tercapai.. hehehe....
aku doakan impian korang tercapai...
semoga berjaya... sekian terima kasih...
saya en (letak nama sesuka hat anda) melaporkan untuk blog ini..
kita kembali ke kerja anda

4 Comment and put their link:

palie said...

laa... ko duk kat mutiara rini ke? dulu aku penah duk sana...

lg 1... lorong terbabas tu band ko ke?

فيصل said...

aku duk kat taman universiti, jalan kebudayaan 26. berdekatan pondok polis ngan bus station taman u..

weh ko ni.. tu band geweng.. aku ni supporting aje..

فيصل said...

fan housemate aku.. sapa lagi nak aku support kalo tak kenkawan sendiri.. .. aku bangga die capai impian die heheh

circleinspoon said...

aku perlukan...kfc =D

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena