Thursday, November 15, 2007

Adik aku menuntut baju batman

Adik aku yang baru habis PMR menuntut baju batman..
adui.. dulu masa kecik.. aku janji ngan die nak beli baju batman
time raya.. aku tipu die.. aku suh die blaja pepandai..
lepas UPSR kalo dapat 5A.. dapat baju batman...
die berjaya dapat 5A.. aahhhhh tidak.. tidak...
mana lah aku nak beli baju batman wahai Aman yang ucuk
lepas tu... dengan sogokan RM 20 bagi 1A dan RM 200 bagi 8A..

sms terakhir tadi.. dari Aman adikku
"Bis... Penalti lak..ko janji nk bli bju batman aku masa kecik kecik..
sampai skang x ada.. jadi sebagai ganti.. tambah la lagi.. huahahahaha"
begitu kejam adik aku ini... silap aku menabur janji palsu dan tidak realiti

sms aku plak..
"pasni aku beli la untuk ko ape yang patut.. ko pergi mandi la.. busuk..
aku nak wat keja..."

adui... semoga die dapat jadi doktor la.. aku nak latih die jadi seorang doktor
bab reward nih.. aku nak pupuskan dari jiwa die.. kena tune skit dienyer
jiwa/hati/pemikiran..

pastu kawan aku yang buat phd ajak isap rokok indonesia...
tak dak filter.. macam surya.. tapi sedap skit..
pastu berbual la diorang ngan seorang lagi orang libya dari sahara
sapa kata sahara panas time ni.... die silap besar...
maklumat:sana 4 musim .. skang winter.. masa kerja.. kalo spring... time rehat...
aku hanya mengambil info negara luar.. dan keadaan hidup disana..
peh.. ntah bila aku dapat tangkap gambar awan disana
sana susah nak jumpa pokok..
ahh.. english aku masih lemah.. damn
pastu sambung berbual dengan orang indonesia..
perbezaan kerja disana adalah..
kalo pensyarah disana bertitle prof... gajinya jika ditukar disini adalah
RM 1500.. maknanya.. pekerja kontrak kat sini gajinya sama ngan prof disana
cuma penat saja..
dengan rakyat 200 juta lebih...
10 kali lebih dari kita..
dan aku dapat tahu yang jakarta itu lebih besar dari KL
.. nak shopping sila shopping disana.. sana murah murah
bayangkan susah tak susah la hidup disana.. prof sini RM 12000
memang aku rasa yang dapat 4.0 flat tu
kalo tak jadi pensyarah/prof.. memang rasa rugi...
jadila penyarah.. awak jenis baka otak baik..
bleh blaja.. korang hidup untuk blaja tahap maksimum..
sekurang-kurangnya merubah pemikiran generasi muda
tak mengapalah... yang penting impian anda semua tercapai..
Adam didalam heroes dan Peter di dalam Heroes memang best

mari kita belajar slow slow.. untuk berjaya...
pembebasan minda... ahh... impian aku untuk menjelajah
semua negara jiran... selepas mencapai impian yang kecil..
aku nak capai impian yang besar...

howt chick berada di bandung,surabaya.. sila sila

dan aku akan terus keobsesan aku terhadap awan...
lihatlah awan dan hayati ciptaan awan... peh...

2 Comment and put their link:

Fairuz said...

owh.. musim winter ae. patut ar cejukkk.

Anonymous said...

"Adam didalam heroes dan Peter di dalam Heroes memang best"

i wonder apa akan jadi bila adam jumpa hiro nakamura...huhu

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena