Monday, December 24, 2007

Setel 10 %

fakk... aku tak tido 2 hari...
.... jari kaki bengkak... kepala pening.. dan dah ada uban...
*
hari jumaat.. aku berbincang dengan memember...
pastu mintak tolong yazid ngan geweng g beli tiket ke KL
memang sakit.. aku mahu tiket pagi..
"bang.. tiket g KL pagi ada x?" tanya aku
"tak da.. petang ada lah...pagi suma full" balas bro tiket tu
"aduh.. tolong la ada tiket.. tolong lah ada tiket.." doa aku dalam hati
aku yang agak merancang dua hari penting yang melibatkan nyawa aku
sabtu.. ahad...
dua hari ini membolehkan aku menjadi salah seorang insan yang hilang atau ghaib tanpa dikesan..
"apa nak jadi jadilah..." dengan tekad.. aku ajak yazid ngan geweng g larkin..
ada tonto tiket .. follow ajelah.. aku memang nak KL..
aku jenis tak berfikir panjang time ada kejadian camni...
syukur.. ada...
esok pergi ke KL.. malam ni rancang kehidupan...

pagi esok.....
mintak tolong yazid... anta ke Larkin.. tima kasih... tima kasih..
sampai sana.. cek bas.. naik.. tapi disebabkan orang lain lambat..
maka aku menyumpah seranah mantera semerah padi...
akhirnya pukul 9... bertolak...
........
adam, epi ngan pakcik dah tanya.. aku kat mana...
aku cakap.. aku dalam bas lagi...
damn.. bas ni berenti plak.. kata non-stop..
aku kebengangan...

sampai ke KL.. aku terus tepon adam.. tanya die kat mana.. puchong....
adam datang.. setel... pergi ke Subang...
amik kawan die.. cita sgalanya...
sampai sanan... aku ajak diorang pergi umah adik aku....
setel.....suma maklumat ttg tempat keja mangsa dah tahu..

aku rushing.. sambil suh epi ngan pakcik standby kalo
aku perlukan ape-ape bantuan...
sampai ke Fajar Cable SDN BHD di balakong... aku tanya pak guard..
pastu panggil supervisor..
pastu panggil kawan die...

sudah diadak.. die tak dak.. fakk.. time ini aku menjadi blur..
aku terfikir sms epi.. "aku nak ic die... "..
aku terus tanya nama penuh, ic dari punch card si celaka itu
dapat.. aku pass ke pakcik ngan epi...

skang nak buat ape?.. cari info lah...
aku terus ke rumah.. bagitau kat ibu,adik aku
ura ura mereka kat klang.. atau lari ke perak..
aku tgk duit aku.. ok... syukur dapat gaji awal..
takpak.. duit tak jadi hal..

skang cari info..
pergi ke sewa si celaka ituh.. cari bukti..
tapi tak da orang..
owh.. kul 11:00 die balik... takpe.. sabar...
aku kontek epi dari Klang..
suh tanya ada kenal bebudak xxx..
tanya background.. mana tahu budak inih mempunyai pengaruh yang besar..

aku pass ke pakcik.. nama ic.. suma yang die nak..
aku terus tanya fakrul... die pun try cari...
aku topup Rm 50 x 2 dalam masa beberapa jam sahaja

panggil slow talk ngan mangsa si celaka ituh..
di 'rumah spa'.. nak tau detail tentang si celaka ituh
kami bagaikan polis penyiasat..
kontek epi.. mana tau die dapat korek skit info dari mangsa sicelaka yang sedang didalam keadaan trauma..

dapat no tepon.. setel.. bermula pemancingan untuk mengetahui dia berada di mana..
cek rumah sewa... masuk dalam bilik... cari info...
dapat.. :)

list no phone....
BONDA.. menarik perhatian aku...
terus aku amik segala list yang ada nama gelaran famili
dan.. malam ituh... bermula lah episod memburu si celaka...
deal ngan mak die nak datang esok..
confirm.. kuarga die dalam krisis...
skang ni si celaka buat hal yang memeningkan keluarga die lagi..
hahah... sapa suh cari masalah.. pandai buat.. skang tanggung...

kami bertukar percakapan.. si abang marah-marah tidak percaya
.. betanya... fakk.. kami nak setel cara baik...
selepas berbincang.. alamat diberi.. dan titik tolak memburu sicelaka akan dimulakan...

pergi ke kampung baru
jumpa pakcik, ijoy dan rakan rakan...
cakap detail ttg prob..
mereka syorkan si edek..

kami bincang samaada nak guna line 'biru'
atau line 'itam'
2 plan berbeza.. tapi line 'hitam' berisiko tinggi..
silap silap.. masuk dalam..

oke... rancangan dibuat..
rakan rakan..
aku balik.. suh mak aku cakap direct ngan kuarga die..
suh mak aku bersiap...

aku nak tido kat puchong malam tu..
dengan melihat permandangan malam yang dipenuhi dengan bebudak muda..
yang leka tanpa berfikir panjang merempit.
"kalo diorang business burger pun dah untung.." kata kami..

tidor.. fakrul,epi,adam.. jari kaki aku digigit lebah..
takpe.. bleh jalan lagi nih..
eso.. bangun kul 9... damn.. lari plan...
cari van sewa.. senang skit..
pastu dapat info yang kat kawasan 'flat 3gp'
aik? ada nama camtu plak.. flat mane?
eh.. macam kenal aje.. ni vista angkasa nih.. kawan aku duk sini..

sampai sana.. mengikut plan...
riki kampung si celaka ituh...
pergi ke IPD teluk Intan.. pastu Langkap dan Chui chak
okeh.. Terima kasih kepada polis disana.. mereka sungguh supporting
rancangan.. ketua balai memanggil seroang sb utk riki dan kalo bleh.. panggil kuarga..

sejam juga menunggu..
peringatan... kampung tengah ayer hitam adalah antara kampung yang mempunyai budak yang 'jahat'.. tanpa bantuan line 'biru' inih.. anda mungkin hilang nyawa..
suma info... aku kontek edek.. suh stand by...
okeh..

perbincangan ngan si celaka yang agak kurang ajar..
si celaka ini memang menempah kes 376 ..
perbincangan dan nasihat ketua balai..
kalo repot kedalam.. kalo positif.. lagi teruk..
atau pilih penyelesaian yang paling baik inih..
tak payah aku cerita detail..

ok.. surat hitam putih.. dan masa sebulan diberi...
atau.. masuk dalam....
setel.. 10% setel.. lagi 90%..
aku kena follow up..

jika anda nak buat sesuatu dengan menggunakan line 'hitam'
... anda berfikir panjang... mungkin akan kehilangan nyawa..
atau si celaka juga akan kehilangan nyawa...
jadi sapa yang rugi... sapa yang susah...

tahun ini paling banyak dugaan silih berganti...
memang berat dugaan ini...
mungkin tahun ini kena travel ke suma negeri kot..
.. johor sudah,melaka sudah,n9 sudah,kl sudah,pahang sudah,ganu sudah..
semalam perak :).. bila lah aku nak rasa kelantan,kedah,p.pinang ngan perlis nih

5 Comment and put their link:

Oda-オダ said...

emm panjang lebar ko cerita kucai tp aku still xpaham apa prob nihhh... cam best je cerita penyiasatan ko nihhhh...citer la detail sket..tetiba aku rasa nak tahu jekkkk

cHuCkyMaRine said...

betul2..adui pening2..lama xdrop comment kat page ko dah...aku lost bile masuk page ko ni--->xphm

Anonymous said...

sape kena rape?

yanmaneee said...

golden goose outlet
michael kors
cheap nfl jerseys china
adidas yeezy
christian louboutin shoes
air max
adidas tubular x
goyard bags
fila disruptor
nike air max 2019

saysloo said...

you could try these out buy replica bags online click here to investigate check it out company website company website

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena