Friday, December 21, 2007

Don't Worry... Be Happy...

penulisan aku dipengaruhi mood yang datang bagai banjir yang tidak diduga..
kebanyakannya mungkin bersifat 'merepek'
malam tadi aku dapat siaran sctv.(siaran tv indonesia..)
aku bersama yazid melayan satu cerita alih bahasa..
grafik cerita itu.. peh. dasyat sekali.. kalah grafik kat malaysia..
cerita it berkisarkan wukong-siluman kera..
aku buat satu sinopsis..
dibawah ini adalah antara skripnya..
"pangeran kura-kura.."
"itu bukan prosedurnya"
"kita berdua sama-sama siluman"
"aku mencintaimu sepuluh ribu tahun"

babak lain pula..
"kita sudah kabur.. kenapa kamu menangis?"
"kita harus kembali ke langit"
"aku ini pria yang hebat"

babak yang lain pula..
"kita pasti mati"
selepas itu.. sami telah membunuh satria langit ke-empat.
dan menyesal...

ayat tidak menahan.. yang membuatkan aku makin kusut..
kerana hari ini.. aku diberi kejadian berunsurkan cinta sahaja..
mungkin ini salah satu kejadian yang ada hikmahnya

"aku baik... dan engkau jahat.. kita berpisah sahaja" kata sami kepada siluman itu
"perhatikan bibirku" kata sami itu lagi
"TIDAK CINTA... TIDAK CINTA... TIDAK CINTA"
"aku membencimu" ... perempuan siluman itu.. mengikat rotan di pinggangnya
lalu terjun ke dalam laut.. seakan-akan ingin membunuh diri
sebelum cubaan membunuh diri.. perempuan itu bertanya
"sedikitpun kau tidak sayang?"..
sambil menunggu respon sami terbabit..
"kalau begitu.. teruslah kau menjadi bisu" dan perempuan itu terus terjun

selepas itu iklan
Curse of the Golden Flower
Senin 31 Dec 23:00 WIB

dan iklan lagi...sambil membawa mesej positif..
"hidup itu adalah perjuangan tanpa henti-henti"

dan iklan lagi..
SUCI
Setiap hari 18:00 WIB

sambung semula.. sami itu berjaya menyelamatkan perempuan siluman
dan perempuan siluman itu berkata
"aku ada tiga kata"...
"AKU CINTA KAMU" kata siluman perepuan itu
sami menjawab.. "dibunuhpun aku tidak mahu.. dasar gila main paksa orang"

pastu aku leka merenung kipas...
sambungan .. siluman perempuan itu mahu dijadikan makanan oleh
siluman yang lain..
satu watak yang cantik dan busuk.. bernama anak merah
sami itu terpaksa berkorban maruah dengan berjalan melalui celahan kangkang
anak merah..
"si anak merah tidak pernah mengganti celana dalamnya" amaran oleh seorang siluman tua

dan antara ayat yang aku ingat lagi...
"aku hanya beranggapan langit baik dan dermawan.. tapi aku lihat ini perperangan moral"

fakkk.. aku tertekan gila..dan tidur.. tetapi..
suma terngiang.. ngiang.. hebat betul media indonesia
sampai ke pagi aku bleh ingat...
mereka boleh menyampai mesej bawah sedar melalui media ..
mesej positif.. mungkin ada yang stegano...

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena