Thursday, December 20, 2007

Hari Raya Aidiladha

Hari ini aku mengenang kembali kisah suka duka..
dan minggu ini dugaan aku terlalu berat...
aku terima semua dengan redha....
indahnya kehidupan.. pelbagai rasa sudah aku telan
kenangan manis & pahit menjadi santapan

aku berasa agak berguna kepada keluarga..
tapi aku masih belum berguna lagi sepenuhnya...
mungkin mulai hari ini titik cara hidup aku berubah..
memang hebat.. mungkin dugaan yang diberikan pada hari ini
adalah untuk mengubah gaya hidup aku yang lalu..
pelbagai nasihat yang diberi... terima kasih housemate
terutama raja,yazid dan geweng kerana memberi semangat
betul kata pepatah..

'berat mata memandang.. berat lagi bahu memikul'

sebagai anak sulong aku kena jaga adik...
dan aku akan mula rajin pulang ke rumah selepas ini...
terima kasih kepada tok rimau yang menyedarkan aku
terima kasih kepada semua yang memberi nasihat
sama ada secara lansung atau tidak lansung...
aku sampaikan pesanan ini dengan lebih jitu...

'semua balasan tuhan tetap ada... walaupun tak terkena kat kita..
mungkin kena kat adik kita.. mungkin juga kena kat anak kita..'

hidup ini umpama cermin.... apa yang berlaku...
kadangkala cahaya itu terpancar jua ke kita..
selagi ada cahaya.. selagi itu.. ia boleh terpantul ke mana-mana
'what came around, went around'

sungguh amat bosan berada di rumah sewa seorang diri..
aku telefon su tanya kabar..
'apesal la aku ni..hendak sahaja aku luahkan.. tapi mulutku terkunci..
aku pendamkan dahulu..' kata aku didalam hati

aku sudah berjanji... tidak akan ku kenang perkara sudah..
ape yang berlaku.. aku kena hadapi dengan senyuman..

aku membuat keputusan.. aku lepaskan semua yang aku sayang
pada hari ini... bermula dengan si betik.. komputerku yang sudah jahanam
dan orang yang aku sayang... terima kasih di atas segalanya..
aku mahu ketenangan hidup.. memang rumit dan aku tidak mahu mereka terlibat...
kesedihan yang aku alami pada hari ini.. 10% aku luah kat blog
dan 90% kepada kawan-kawan rapat aku...

'damn'... teringat taipan aku tadi yang agak dipengaruhi emosi
'akan Aku cuba untuk tidak menghubungimu dan Aku cuba untuk melupakanmu... terima kasih'
memang itu agak sukar sekali.. tetapi.. ini tentang masa depan aku...
banyak sungguh serangan dugaan yang tidak disangka-sangka..
selepas ini.. aku berasimilasi dengan alam..... terima kasih jua kerana membaca luahan aku ini..
takziah kepada yazid.. kerana kehilangan seseorang.. semoga
rohnya dicucuri rahmat.. Al-Fatihah..

tidak lupa juga kepada yang menaiki bas yang dikenakan cas yang mahal..
jangan risau.. mereka memang suka mengambil kesempatan diatas kesempitan..
tidak mengapa... satu hari nanti balasan tuhan akan mengena..
setimpal bayarannya... tidak perlu beremosi...
ia ju ga sebagai motivasi diri untuk lebih maju...
mari maju.....

1 Comment and put their link:

Yazid Husain said...

:( hiba betul membaca entri ko kali ini

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena