Sunday, December 09, 2007

Dato' Shake - Anugerah Dari Kegagalan

Lelong lelong duit yang berusia 25 tahun ke atas..
1980 dan ke bawah...
duit paling tua dalam simpanan aku dilahirkan pada tahun 1973
anda bleh klik pada gambar ini untuk saiz yang besar
suma duit ini adalah duit malaysia yang lagi tua dari aku
Lagu ni lah aku dengar.. untuk menaikkan motivasi aku
mendesign sistem yang membuatkankan aku tak pergi
ke reunion ex-mrsm-muar kat kenduri kahwin awe

dari design kekanak-kanakan hingga ke design agak professional
ceh aku ni.. naikkan motivasi diri dengan puji diri sendiri plak

jika anda stuck.. dan untuk menaikkan motivasi.. sila
dengar lagu dato' shake

Dato' Shake - Anugerah Dari Kegagalan

Dari kegagalan
Satu percintaan
Kualami
Penderitaan
Kesengsaraan
Kebatinan

Tapi di sebalik
Semua kepahitan
Tersembunyi
Oh keinsafan
Dan pengertian
Yang amat dalam

Terbukti kegagalan
Bukanlah kehancuran
Dengan anugerah
Nikmat dan hikmat
Kehidupan

Aku pelajari
Mengenali diri
Dan siapa kita
Yang sebenarnya
Di bumi Tuhan
Ho ho


hehe.. lagu ini memberi pengertian yang amat dalam..
bergantung cara tafsiran otak masing-masing
semoga berjaya melepaskan diri dari konkongan masalah

adui.. jari telunjuk aku rasa tidak selesa(panas, pijar) kerana 'Capsaicin'
iaitu bahan yang menyerap ke dalam bahan yang berlemak..
kebanyakannya dari cili, gambir serawak pun ada gak.. hati hati

ah.. kepada yang baru hendak membela cili..
pastikan anda memakai sarung tangan semasa mengurai
biji cili ituh... dan jagan menggatal garu sana sini.. kang tempat lain pula pijar

cara untuk meredakan 'Capsaicin' .. cari menda yang berlemak atau minyak
sapukan atau cucuk jari ke mentega... ah.. tidak selesa tidak selesa...
sambil mendengar mp3 kau pijak hatiku lagi...

5 Comment and put their link:

Yazid Husain said...

thomas edison yang buat lampu tu 1000 kali gagal akhirnya berjaya buat mentol kesanya kegagalan samapi orang masih mengunakan hasil buatan. dan akibatnya dia memjadi rabun yang menghampiri buta. teruskan usaha anda.

فيصل said...

tima kasih ..tima kasih.. aku sedang bersemangat nih.. sambil cicah roti kat secawan kopi tongkat ali power root

Anonymous said...

aku cemburu dengan iklan nuffnang ko...hari tu aku terdelete blog dr nuffnang...habis iklan aku hilang...uwaaaa...

edriaty said...

yazid.
aku harap kucai xbuta or
jd rabun la ek.sian dia. =D

kucai.
tuh la.sape soh xtg reunion.
penat aku wat.kalu x leh aku soh tlg
amikkan gmba..heheh...chaiiyook!!

Oda-オダ said...

emm apa aku nak komen ekk...caiyokk aa kucaii...haha

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena