Wednesday, December 05, 2007

Akhirnya aku tetap basah...

gambar kejadian akan diupload selepas balik kerja
aku menaip ni pun sebab seluar aku basah..
kang aku bogel kat dalam opis nih lagi la sejukskang tgh menggigil dan memakai baju a-moi cantik bekas penyewa rumah
=======================================
kisah hari ini selepas aku tiada mood untuk membuat kerja
tak selesa lansung... korang bayangkan seluar basah kuyup.. apetah lagi yang lain..

sambung cerita...
Pagi tadi... aku pergi servis moto ..
sampai sana.. kena cas 38 inggit tuka minyak itam..
ntah aku ditipu atau tidak.. biarkan..
semua ada balasan..

tiba tiba.. hujan rintik rintik..
camne nak g keja nih..
aku bagi mesej kat danial..
"danial, aku pi servis moto"
pastu aku balik rumah menunggu hujan reda..
sampai umah aje.. aku tepon ani..
mengadu ujan.. "sana ujan tak?"
padahal confirm ujan.. dekat sangat..
tak sampai lima minit jalan kaki
saja ngengada..
keringkan baju dengan menyidai bajut ersebut diatas kerusi
dan ditiup oleh angin dari kipas

hujan pun reda... yeah... baju aku basah sedikit kerana hujan...
"ujian hujan pertama nih.. hehe" kata aku dalam hati..
aku pun kelaparan... dan pergi ke depan kedai pak ali untuk membeli makanan
sampai sahaja disana.. aku pun beli daging, nasi dua ngan sayur...
peh.. murah gila sampai aku terkejut..
"bang berapa?"
abang tu balas.. "tiga ringgit"
aku tanya balik seakan tidak percaya "berapa?"
abang tu jawab lagi "tiga ringgit.."
aku tersenyum riang didalam hati...

hujan lagi... aku pun mengambil beg yang aku letak di dalam bakul moto..
sebab kamera dalam beg..
aku bawak masuk kedai.. duduk kat meja kosong..
hujan berhenti lagi...
"ni peluang aku ke jusco nih" kata aku didalam hati
aku pun bertolak ke jusco..
sampai trafik light aje... hujan kembali... peh.. aku seorang aje yang pakai moto
menggigil aku..
dalam 2 minit aje hampir lencun aku dibuatnya
aku terus nak buat u-turn..
tapi ada keta halang... die ke kanan.. aku terpaksa mengikut haluan die juga..
damn.. ada satu lagi trafik light..
peh... hujan sedikit lebat..
aku tak basah lencun sangat.. tapi baju aku basah habis..
akhirnya hijau jua..aku terus ke parking lot moto
cari tempat yang selamat sedikit..

dan makan disana...
tanggal baju dengan selamba pun disana..baju ku basah
dan pakai sweater ani..
baju ku tersadai kali kedua...
menutup patung yang dipakaikan baju yang seksi
"ujian hujan kedua nih" kata aku dalam hati..
selepas 1 jam bermanja dan benrcengkerama..
aku dah mempunyai semnagat juang untuk bekerja semula..
masuk pukul 2..

keluar.. dan hujan reda...
syukur.. bleh aku wat kerja..
baju pun dah kering...
aku pun bawak moto..
hampir sampai ke persimpangan menuju UTM
aku dihujani sekali lagi... kali ini lebih lebat..
peh.. kamera di poket kananku.. hp dipoket kiriku..
kalo aku berhenti time camni memang tak masuk akal
lagipun takde tempat untuk aku berlindung dari hujan basah
"ah... kalo rosak.. rosak juga.." kataku bagai memperjudikan barang pentingku
kelihatan kotak rokokku yang lunyaiaku memecut.. memotong semua kereta yang ada ke fsksm..
peh... basah gaya habis
peh... sampai kat opis.. aku basah lencun selencunnya..
boleh dikatakan.. basah semua kecuali rambutku yang dilidungi helmet
peh.. "ujian hujan kali ni sungguh dasyat" hehe
aku berkata seorang diri.. "ahaha kelakarnya hidup ini.."
tanpa disedari mungkin didengari oleh seorang gadis yang sedang lalu..
adoi.. mentang-mentang la die pakai keta.. .
masuk aje terus sidai baju.. uhuhuhu
kejadian ini telah membuka mata aku...
kalo dah nak basah.. kita tetap basah jua...
indahnya hujan.. peh.. kagum kagum aku dengan kejadian ini..
ah.. tidak.. camne nak balik nih... huhuhu..
aku menghabiskan 4 batang rokok selang 10 minit untuk menunggu hujan reda
akhirnya aku tekad... untuk meredah hujan untuk balik ke rumah
aku melihat awan.. huuhu gelap lagi nampaknya
huhuhu.. basah sebelah kasutku.. alang alang basah biar basah semua baru tak nampak basah

7 Comment and put their link:

Anonymous said...

abeming_sc : not even invited to chat

=(

فيصل said...

hohoho.. tu tadi perbincangan bebudak x mrsm muar.. diorang nak wat reunion.. hehe aku tgh pk nak pegi ke tak nak sarmi ucuk manje gedik oii.

circleinspoon said...

nandeyou....kau xguna baju ujan ke? ke kau xcaya pd keberkesanannya?

فيصل said...

baju ujan aku tgh sterilkan sebab kena kencing kucing uhuhuhuhu

circleinspoon said...

oic...

Anonymous said...

ooo...aku ingatkan ko suke main hujan.lain kali beli 2 sets baju hujan..skang dah musim ni, baik ko beli 2..ahahhaha..aku bukan promoter baju hujan. :p

فيصل said...

@catzer
hua.. cadangan yang agak bernas.. tadi aku pk nak beli payung.. peh.. teruk betul otak aku ni time selsema.. tak masuk akal la pikiran aku... orag beli payung kalo yang ada keta.. atau jalan kaki.. aku ni naik moto.. aku tak dapat bayangkan naik moto pakai payung.. memang melayang kalo bawak 60-80

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena