Monday, October 29, 2007

Mimpi lagi... Aneh serta mistik

byak mimpi aku malam tadi
tgh aku elok elok tido
tetiba aje aku bermimpi...
mimpi baik cita kat orang

malam tadi.. aku tergerak tido dengan berwudu'
aku amik air semayang pastu tido...

mimpi kali ni aku pelik
macam nak turunkan 2 ilmu aje...
tapi mungkin mimpi.. heheh

aku bermimpi ada dua orang guru dan tak ingat
die ajar aku menangkap/menghancurkan syaitan.. peh...
die suh baca satu ayat dari al-quran..
baik aku tak sebut surah die..
tapi belakang surah tu ada 'run' ..

pastu pegang patung tu..baca ayat tu.. patung tu pasti akan meronta/berkata kata
pastu kena sebut nama Allah.. pastu x ingat lagi.. ada ayat bahse melayu
tapi diorang ajar aku dalam bahsa melayu lama(jawi la)
petir akan menyambar patung tu...

tu salah satu mimpi aku malam tadi...
satu lagi lembing... kena gak sebut nama Allah
pastu lontar patung ke atas.. dan tolak lembing tu keatas..
(lembing tu secara simbolik..)
tolak dan patung tu berkecai
maksud aku.. kita bayangkan lembing tu ada di genggaman

sakit belakang aku terus pulih.. peh.. leganya..
pegi aje.. hujan renyai renyai..
syukur

skang komitmen aku terhadap ani semakin tinggi
dah macam seorang suami plak.. cewah hahah
walaupun aku baru berkawan dengan die selama 5 bulan lebih
tapi.. kengkawan die cakap macam dah 3 tahun
ntah...

sampai aje opis.. baju aku kering..(ujan rintik rintik)
.. serba salah gak nak pegi.. tapi.. tanggungjawab.. kena pergila..
inilah tanggungjawab bekerja.. kena latih diri urus diri sendiri..

5 Comment and put their link:

tz said...

"skang komitmen aku terhadap ani semakin tinggi"

komitmen pe tu cai.. =)

faith said...

tak phm tul mimpi ko tue....

فيصل said...

@tz
aku dah ada moto.. pasni aku kena anta die balik umah.. abg die pesan suh jaga die.. kang tetiba kena parang aku kan naya...

@faith
mimpi misteri tu... aku pun pening memula... seronok..

abeming said...

"Sayangilah ani kamu ibarat dia mati esok, Jagalah ani kamu ibarat dia idup selamanya"

haha...ntah pape ntah...xde modal...xpasal2 ciplak ayat ni...huahuahua

OD@ said...

ko ni banyak no bermimpi..asal tido je ko mimpi ekk kucai..ahahaha

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena