Wednesday, February 21, 2007

Masalah Tidur dan Jackfruit aka NANGKA

episod 1
19 FEBRUARI 2007

Aku tertidur...
kalo aku jadi diorang aku dah bengang..
aku pun tepon mintak maaf..
dia cool aje..
alamak.. lagi aku bersalah
aku x leh org wat cool kat aku kalo pas aku wat silap kat org tu
mencabar kecoolan aku ni
mungkin aku kena marah-marah.. jadi aku dah redi kena marah hari-hari
bila diorang marah.. aku dah senang hati..
win-win situation.. dah aku wat org marah... bg a die lepaskan..
ni die simpan.. simpan...
takut aku...

adui..dah la aku ajak makan.. pastu aku tertidur..
dari kul 8-8.30
aku mintak maaf eh kepada slpng reader
(nama dirahsiakan)
kalo ko baca.. sms la aku tanda maaf aku diterima..

aku mintak maaf bebanyak..
aku ingat ape aku wat... aku balas balik

1 lagi list aku..
meniru earl.. cuma ni x tulis atas kertas..
(pensel x da)

p/s:
syntac :#=kesilapan pada manusia
syntac :+=cara balas -=utang

#377
membuat mereka menunggu dpn rumah pengetua dengan hampa terus hampa..

+377
adui... aku plak kena menunggu pasni dan wat diorang gembira..

aku cadang nak setelkan...
aaa.. kenapa la aku x mandi...
kenapa...... ko ni.. jgn ajak org makan kalo mengantuk...

adui...
moral yang aku dapat dari peristiwa arini

jangan ajak orang makan kalo anda suka berbaring diatas katil
kalo nak makan.. sila pastikan anda mandi... dan bgtau betul betul 30 minit
sebelum nak kuar makan

aku kena balas balik perbuatan aku ni..
pastu dah segan dah nak ajak mereka makan...

cukup aku menyusahkan diorang..
diorang dah cukup disusahkan oleh aku..
ok ok..

arini aku xmakan malam.. seksa diri
degil ni.. watpe seksa orang lain....
sian diorang menunggu...

tak tenang aku kalo wat salah ngan org lain..
tapi aku lapa... huhuhuhuhu..

episod 2
20 FEBRUARI
aku terbawak seko kucing .. warna oren..
cantik memang cantik
tapi almaklumlah kucing muda..
jackfruit kat bilik tunggu makanan..
aku namakan die banana
banana amat lah riang ria.. aku panggil je terus datang..
tapi aku x suka sgt.. sebab ni kucing materialistik ni..
ada makanan suma jalan.. x da harapan la..
aku kagum ngan jackfruit.. ape aku ada die makan,,,
aku jadi meluat ngan kucing oren..
aku cakap kat jenjiran.. sapa nak bela..
suma x nak kucing materialistik..

aku pun beli makanan ngan monok.. kat kedai india.
pastu aku campak kucing muda tu kat luar.. bg kucing tua makan..
dah la kucing tua tu selalu teman aku tido..
ni baru jumpa.. nak makan..
pastu wat bilik aku cam bilik die.. pergi kehulu kehilir..
terus aku buang... heheheh..
perkara yang aku dapat dari peristiwa ni..
boleh jua diimplemenkan pada manusia..

jackfruito ni sungguh pelik.. die nak memikat banana..
walau berulangkali dimarah oleh din,fred serta kappa dan adam
gila dah kucing aku ni...
tgk fizikal la.. x yah selak selak.. damn jackfruit..
adakah ia GAY... damn again and again.. aku membela kucing GAY
selisih 15 ribu galaksi la..

setelah pelbagai nama.. aku menetapkan nama jackfruit yang panjang
adalah Don Jack Frito.. kalo 'FA' denga ni die mesti kata aku tiru..
sori 'FA' kebetulan nangka=jacfruit..

jack fruito x suka bersosial.. sebab aku latih die jadi pemalas..

petang tadi dapat mesej 'FA'
"tlg beli nasi goreng ikan masin + telur mata"
pastu aku plan nak tido.. sebab sedu lebih sejam...
'FA' ajak pi bilik die.. aku cakap.. nanti aku datang..
hehehehe.. aku tertidur ngan lena...
aku kuat tido kebelakangan ni..

hehehe.. 'FA' sori.. aku harap ko faham keadaan aku
nak mententeramkan kucing 2 ekor ni..

ibarat dah ada sekor kucing yang memahami...
datang sekor lagi yang mempunyai niat tersembunyi...
diorang x ngam...

memang x ngam.. kalo nak bela kucing berlainan race/bangsa..
sila bela dari kecik...

satu mata warna ijau.. satu lagi mata warna oren
dari situ dah ternyata perbezaannya...

aku berfikir.. selepas tgk supernatural episod 3 season 2 "bloodlust"

"why if we kill thing who didn't deserve killing"

time ni cita vampire x isap darah manusia.. baik dah vampire ni..
tapi orang bunuh gak..

kesimpulannya.. adakah biarkan sejarah berulang...
kalo moyang die jahat.. cucu cicit die kita kena pulaukan jugak
kalo cucu cicit die baik camne pulak...
kalo kita kawan ngan die.. orang kata kita jahat..
tengok.. persepsi ape ni?

seperti nyamuk jantan..
nyamuk betina yang isap darah.. nyamuk jantan gak kena bunuh..

aku ubah persepsi diri.. dengan metafora
sapa yang layak dibunuh.. aku bunuh...


sapa yang layak aja akan diterima mengikut kelayakan die...
org x tgk sapa yang ada skill.. asal ada sijil yang sama.. org terima..
pastu kalo 1 org tu wat silap.. satu batch x bleh pakai...
1 silap.. salahkan semua..

moral of the story... sapa survive time ni dengan skill anda..
tahniah.. anda perlu memiliki apa yang anda usahakan..
sapa x da skill pastu ngaku ada..
tahniah jika dapat kerja... tapi takziah jika anda dibuang kerja..
jangan buat syarikat anda salahkan semua orang...

kalo hendak bekerja.. ukur baju dibadan sendiri...
jangan memalukan diri sendiri dengan pengetahuan PALSU anda
ok ok ok.. aku dah pk lain dah ni...
semakin kritikal dan ektremis pemikiran aku

episod 4 plak
aku fikir jauh lagi...
nanti aku sambung...


okeh sekian cerita hari ini...
bagi pendapat mengikut pemikiran ektrimis korang..
mari kita open.. wahahahaha

15 Comment and put their link:

Fairuz said...

1. lenkali mandi awal awal sebelum maghrib.

2. kucing aku (Jack The Rabbit) tu actually bukan hilang. tapi mati kene langgar. mak aku tak bagi tau kat aku and adik beradik aku sebab takut kitorang sedih. tapi nenek aku kantol kan. sedih woo.. ko jage la kucing tu elok elok since name die di inherit dari kucing aku tu..

abeming said...

"sapa x da skill pastu ngaku ada..
tahniah jika dapat kerja... tapi takziah jika anda dibuang kerja..
jangan buat syarikat anda salahkan semua orang..."

>perghhh...gile ah menikam menusuk qalbu terpanah arjunamu...pedih parah berdarah...

"kalo hendak bekerja.. ukur baju dibadan sendiri...
jangan memalukan diri sendiri dengan pengetahuan PALSU anda"

>fuuhhh...xtahan...panahan arjunamu amat tajam sekali...xleh nak cabut..boleh patahkan jek...mata still kat dalam..maka lukalah bernanah...

Terime Kasey...

cHuCkyMaRine said...

kucai mmg xsuke mandi..xtau laa nape..

فيصل said...

weh 'abeming'... umum tu.. erk... ko kan ada skill.. lek la.. adoi... sensitif la die....aku demam hari ni heheheh

baik 'FA'.. aku mandi awal pasni...
aku jaga jack pasni... die manja ngan nuarsidek...

'chucky' aku memang x suka mandi.. tapi dah kena demam.. pasni ubah la nak mandi plak..

Anonymous said...

fa-ya-sod-lam ni mmg tak suka mandi..puas aku suh dia mandi..degil gle.. satu ari klo tak kena rotan aku tak sah...

kYo said...
This comment has been removed by the author.
abeming said...

pergh xsangka fa-ya-sod-lam hari2 kene rotan ngan aku_cakk, patut ar banyak garisan2 di kiri kanan rusuk die..harharhar..gurau jek..jgn marah..
:P

فيصل said...

'aku_cakk' .. org skang mandi ape.. heheheh.. bgun awal tu.. nampak cam riak aje.. ish ish ish.. mandi pun nak riak ke aku ni... hheheh

Anonymous said...

ye ke abeming..alamak! aku mendera lak.. takpe2..pengajaran tu..degil tul..

Fairuz said...

keras aku korang nak bermanje manje sini sampai aku pon tak tau nak tulis ape..

abeming said...

"keras aku korang nak bermanje manje sini sampai aku pon tak tau nak tulis ape.."

aku xpaham ayat ko...kenapa dimulakan dengan keras????

Fairuz said...

ala.. keras. takkan tak tau.

contoh ko teman member ko dengan awek die g makan. pastu diorang bermanje manje. pastu ko pon keras la sebab ko tak tau nak wat pe..

abeming said...

wahah ade dua implemen 'keras' kat ctu..kaku or another one?

Fairuz said...

aku tau maksud ko keras lagi satu tu. hehe. sadly to say, yang keras lagi satu tu takde kaitan dengan maksud ayat aku :)

abeming said...

wahahah ko punyer makrifat memang tinggi la פא, brape tahun bertape?heheh

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena