Monday, March 05, 2007

Hari Sabtu yang memalukan sedikit

Aku dah janji ngan Din mintak tlg anta ke seri puteri
kul 9 janji.. die dah siap panas kete dah..

hehehe.. aku bgn 8.30..
t tepon... ush... kalo x.. x bangun aku rase

din menyirap limau.. aku masih baring baring..
aku sedia beg.. alamak.. pendrive mane???
menggelabah ... cari beg..
amik 2 baju(x guna pun kat umah) ngan 1 seluar..

pastu sesiap... akhirnya.. sampai lah ke seri puteri...
9.15 .. pegi tanya tokey tu.. "bahau ada x?" tokey tu balas..
"ada kul 4.30" dalam hati.. "mampus aku.. 4.30..
sampai seri puteri mau kul 5 lebih ni.."

aku cari option lain.. "seremban ada x?"
die balas.. "seremban ada kul 10.30"

selamat skit... nak dekat kul 11 die sampai..
"cepatnye bas cepat express ni"

naik.. cari seat paling belakang...
pastu sandar kan kusi tahap maksimum
kelebihan kusi belakang.. kita x kaco penumpang untuk tido..
tido...... sampai la seremban...

sampai je seremban..x ingat kul bape.. 2 lebih kot..
lapa.. tapi.. malu.. ntah ape ape ntah aku time tu..
cari terus bas gi bahau... mak aih.. dah lama aku x turun seremban...
berubah wajah dah...

aik... adui.. x da ke bas gi bahau...
pusing pusing.. akhirnya jumpa..
terus aku naik....

ni pun agak memalukan la kisah die..
aku dah naik bas.. inform kat t.. dah naik bas..
x makan bla bla bla..

tetiba.. ada sorang mamat.. tinggi skit dari aku
(sama tinggi monoq) pakai black metal gle..
dalam hati aku.. ehhh.. mat pow mane ni....

rambut serabai abis..
tangan lilit lilit gelang itam... kiri kanan..
suar jin koyak kat paha...

die pandang aku... aku pandang die...
pastu die senyum.... aku senyum balik sambil angkat kening..

pastu.. aku pikir.. ehhh mamat ni cam penah jumpa.....
alamak.. jali ni.. jali...
adui.. kecik ati die...

pastu bebudak baru nak up kat seat paling belakang..
kecoh gila.. curi helmet pun nak kecoh...
adui.. ape la nak dibanggakan ngan curi helmet...

aku tgk die.. die tido..
aku nak cam muka.. tgk die lagi.. pastu die bukak mata...
aku pura-pura pandang awek tepi die...

damn... tegur aje la cai... jali ni...
aku pura-pura tido.. die pandang aku...
aku bukak mata... die pura-pura pandang luar.. cehhhh

dulu kami kamcing.. time sekolah menengah
die sekolah damansara jaya.. aku damansara utama..
damn.. jali.. ni sapa nak start tanya ni...
sambil memaki diri..

dari seremban ke kuala pilah ke bahau.. kami pura pura
saling buat hal sendiri...
sampai je bahau.. die wat signal(style die) kasi aku retrieve balik
memori yang die ni sapa..
ok.. kena 1..
pastu die jalan.. ok.. sah.. sah jali...

turun je dari bas.. tunjuk car die jalan.. ok.. confirm...
aku tegur.. "jali.." die x toleh..
alamak.. malu malu.... pastu.. aku saing tepi die...
lintas jalan.... aku gumpal tiket.... baling kat die...

wahahaha jali.. 7676%#$56#34^&*^854#$468&^$%@#547
segala carutan diluahkan.. kami tegur begitu..
sori sori..
jali : "&^*7 aku ingat ko dah x kenal aku dah.."
aku pun cakap balik ayat die.. tapi lagi ringkas..
aku: "aku pun sama"

kisah jali.. time kat seremban.. die tegur aku.. pastu..
hampa gila.. aku senyum angkat kening aje..
die pun pura-pura tidur(majuk la ni)
di maki hamun... hehehe
siap nak bgtau mat ralf aku dah lupa kawan..
kalo matralf tau.. anuar mesti tau.. pak tam lagi...
dll...

sedang die pura-pura tidur.. die terus tertidur..
sebab menahan malu..
die dah pk.. aik.. salah orang ke ni...
damn malu la camni.. tido je la..
pastu plak... time aku tgk die.. die perasan..
sebab aku tgk die lama die rimas... tu yang die bukak mata..
aku plak terus alih pandang awek tepi die tgh tido..

adoi.. sepesen je perangai...
sampai la bahau baru aku tegur die.. hehehe

die kata die jumpa eksan.. aku baru tahu.. tinggi herwan hassan
sama tinggi ngan loyout aka rohizan.. hehehe..
aku dah tinggi... yeah... tapi die tinggi skit...
azha.. dll...

diorang ajak turun kl.. huhahuha..
kalo aku dapat gaji bln 3 x pe nak huhahuha pun..
ni huhauha. unpaid leave..

jalan bahau(bahau bosan)
die pun kutuk bebudak baru nak up.. ayat sama aje cam kat atas
"ape la bebudak baru nak up tu.. curi helmet pun kecooooh"
berbulu aje dengar...

die cerita ttg azman daman..
ni x ingat.. tapi junior kitorang la..
budak La salle atau budak sultan abdul samad...
sekolah lelaki.. hu hu hu

die lagi besa.. lagi tinggi..
jali jumpa die kat pusat snooker kat temerloh.. bawak memember..
jali cuak.. mana la tau.. REVENGE...
hehehe.. asman daman angkat kening.. die pun sama..
cuaknyer..

x nak aku gi temerloh hehehe
makan roti telur.. air milo ais ngan limau suam..

pastu.. aku sampai rumah.. heheheh
ada line digi 3 bar.. diri skit.. 4 bar...
tapi kat bilik je.. 2 bar... letak atas katil je.. 1 bar..

hehehe.. terus aku bgtau jali...
Raja Alias(nama baru, serting nama lama) dah maju
dah ada line dg wahahaha..
x yah la aku tuka simkad pasni..
aku mesej monoq ngan raju..

sampai je rumah...
t tepon.. nak amik borang konvo..
mak aku duk depan.. senyum senyum...

berbual berbual.. pastu..t nak cakap ngan mak aku...
nah mak.. kwn ical nak cakap ngan mak..
mak aku kuat gurau..
saja aje.. wat tegas sambil tersenyum..
t cuak... hehehe

pendrive tertinggal.. alamak..
camne ni..
adui adui..
makan jap..
pastu pi belakang rumah.. isap rokok..

pastu lepak bilik...
adui..... aman(adik aku) x da..
sapa la nak mintak tlg urut ni
pastu tertido...

siapkan sume sume...
surat konvo bla bla...

esok je.. bangun.. balik skudai..
cepat express ni memang la..
cepat tu memang cepat..
tapi.. aku la lambat...
die x lalu seri puteri... terus gi larkin
time ni aku tergelincir 2 kali..
selipar haus tahap dah.. memang kena tuka da

cover malu..... tergelincir lagi... adui adui.. x leh lalu tempat yang licin..
pastu try tanya brader. seri puteri ada x? ooo bas 777
ada ada.. apsni die ada..

2.10.. ok la tu.. sampai je skudai.. ujan lebat...
lebat tahap...
aku terus pi bus stop tu.. basah skit.. nampak ada keta tepi...
sambil bahasa gerak mulut U T M
x denga pun bunyi..
tapi mesej berjaya sampai kat pakcik tu

die suh masuk..
aku masuk...
alangkah malunya.. die tu bukanlah prebet sapu yang aku sangkakan..
adui.. pastu aku cakap.. alamak cik.. mintak maaf...

malu gile.. wat wat x malu..
die bahasakan diri die uncle..
aku ok aje..
die x kisah.. die terus anta aku ke blok...

sesusah uncle aje..

sampai je bilik.. dah nampak monoq ngan gaya bosan
terus aku ajak die makan...

malam.. dapat mesej dari Fara
Fara : "Kucai ko katne? Smpi kul bpe?"

aku cakap la aku kat bilik.. baru balik...

Fara : "Kucai, ko ble tlg tgkkn kt sungai kotor dpn FKA.
Ada org nk bnh dri.Ktorg tkut gile ni"

aku balas.. biar betul... aku gi jap...
aku tanya la diorang kat mana skang..
aku ajak FA skali

Fara :"Ktorg br smpai blik da ni.Tkut sgt.
Ko ble round kt area sungai kotor 2.
Ada laki b'dri kt gg air. Tp x tau die lagi ke x.Dia nngs jerit2."

ushh.. aku jadi excited(ada harapan jadi ahli psychology ni)
aku pun lalu la kat jambatan.. mana la budak ni.. xda pun...
aku terus gi meranti ngan FA
pegi beli air kopi suam...
tanya balik.. ni kat mane sebenanye ni..

Fara : "Bkn dkt jmbtn,laluan yg slalu kte lalu nk p CP.
Tgk blh kanan.Tgk kt semak2.Dia diri kt c2.
Semak dpn blok FKA. Kete lalu bru aku nmpk laki 2.
Klau x dgr suare je."

adeh....mane plak ni.. FA tlog cari.. sebab mata die terang skit

Fara : "Waktu ko nak blk,jgn ikut jmbtn.Trus je mcm ktorang slalu.
Ms kat selekoh,tgk kt air.Ada lagi ke x laki 2.sbb da setengah jam da ni..
ko lalu je la eh.. tgk kt air."

aku pun lalu.. follow aje...
"x da pape pun... dah bunuh diri kot" kataku dengan nada sadis
sambil berimaginasi... FA cakap ngan aku..
"aku x pandai psycilogy orang nak bunuh diri ni cai"

sambung FA lagi..
"aku takut kang aku pun sama terpengaruh nak bunuh diri.."

aku balas la.. "weh ko... kalo ko dua orang bunuh diri.. aku la yang tinggal..
aku lak jadi orang jerit jerit nangis nangis kat gg air tu"

pastu.. ada budak pompuan bgtau orang lain macammana Fara bgtau aku...
die pun ajak 2 orang gi selamatkan keadaan..Si A dan Si B pastu aku psycho sorang
yang lemah mental.. katakan si B lemah mental... die pun bunuh diri ngan aku...

loop la.. si A plak jerit jerit nangis nangis..
pastu ada budak pompuan lain bg mesej kat si C.. si C bawak si D
pastu si D lemah mental.. bunuh diri gak ngan si A.. dan seterus nya

do
{
2 orang bunuh diri && sorang nangis jerit jerit
}
while(pompuan != mesej lelaki lain)

apehal die menangis... dan jerit-jerit pada sungai...
1. kena tendang u ke?
2. awek die jatuh sungai ke?
3. benda kesanyangan die jatuh sungai(objek spt laptop)

aku pilih spekulasi 2 dan 3..
aku balik... dengan hampa....

sekian sahaja.. sebab ada meeting....
aku teringat pantun pemandu bas tempat aku mengorat...

nasi lemak buah bidara
&^5557(x ingat)

"pantun orang dulu dulu promote nasi lemak..."
sambil menunjukkan tempat makan nasi lemak
yang best kepada 3 orang wanita..
ok ok ok ... ada hal.. sori.. ada masa aku tulis lagi..

work work work...

5 Comment and put their link:

abeming said...

aku rase ko bleh buat novel kisah hidup ko...menarik je bace cite2 ko..org nak bunuh diri?aku rase baik ko peg usha2 kat tasik tu hr ni..kot2 ade mayat terapung..ke 'FA' yg menjerit2 tu,kn die ngah tensen skang..ahaha gurau jek..jgn mrh...

Nasi Lemak Buah Bidara,
Daun Selasih Hamba Lurutkan,
Buang Emak Buang Saudara,
Kerana Kasih Hamba Turutkan.

mane ade pantun ni promote nasi lemak?pantun org yg xsedar diri ni...lupe sedara mara hanye krane kekasih die...ggrrrrr...

فيصل said...

pakcik tu guna menda tu.. die kata.. nasi lemak sedap.. ntah ape ntah.. tapi klaka la..
die kata.. yang bawah tu sebagai pengajaran.. yang intro tu mcm iklan.. time tu die nak iklankan nasi lemak, buah bidara ngan daun selasih...

ala.. kira iklan dedulu.. suma dalam pantun.. skang ni iklan kt tv radio.. poster memana aje..

kata pakcik tu la..

Fairuz said...

ketika kejadian aku ade dengan kucai la carik mamat tu. tapi aku takut.. takut sangat.. takut sangat kalo mamat yang nak bunuh diri tu psyko aku skali. tak pasal pasal kucai kene selamatkan 2 orang dari nak bunuh diri. hehe! ;p

abeming said...

ahahaha sib baik gak xjumpa kan??klu x hari ni mesti aku dah panggil ko allahyarham FA...:D

Fairuz said...

@فيصل
eh.. tetiba ade name aku plak kat post ko ni :p

@اب مڠ - سرمي

kalo ko nak panggil aku allahyarham fa pon ok gak. bagus gak tu.

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena