Friday, March 16, 2007

aku jumpa cacing..

pagi lepas sarapan kat bilik helmi ngan monoque..
aku pun peergi kerja bersama monoque..

aku tgk ada sekumpulan wanita...
"ui seksinye..." merujuk pada seorang budak pompuan yg pakai baju
yang nampak susuk badan...

aku tgk sume menunduk.. melihat kesuatu tempat..
kat jambatan yang menghubungkan fakulti aku..

disebabkan pepagi dah dapat tayangan free..
jadi x lepaskan peluang...
biasala.. lelaki...

aku dan monoque berjalan slow slow sambil menikmati keindahan persekitaran
yang dicipta untuk kami... perghh indahnya...

kitorang pelik la.. ape yang diorang tgk..

alangkah terkejutnya aku melihat cacing kepala kapak..









kebetulan aku berbetah.. ni cacingkan...
monoque kata ni lintah la...

aku excited nak bela.. sebab die comel ngan cantik...
die makan ape? darah ke?
perghhh.. comel gile...

lukisan diatas dihasilkan dengan kelam kabut
menggunakan paint dan potoshop

hakikat die.. lagi cantik.. aku x reti melukis sgt..

kesimpulannya..
apekah kalo rezeki aku terjumpa menatang tu masa balik
1. adakah aku perlu membelanya...
2.die makan ape?

aku dah bela kucing...
aku rasa nak bela menda ni.. letak dalam balang..
lawo gla.. cute je aku tgk.. comel la...
dah la mengeliat mengeliut..

ni lintah ape? ape die makan?
aku cari google.. tapi kalo ada org yang dah bela menatang ni..
aku nak tau camne cara bela yang betul

aku terus tanya dan mencari pendapat orang..
terutama rini ngan lidiawati

setelah googling sejam..
akhirnya aku tau die species hammer head worm...

link ke tempat tersebut

Life History:

  • Found in damp habitats, under logs
  • A strange "hammerhead" worm is sometimes found
  • Some are unusual colours such as blue or yellow
  • Carnivorous
karnivor tu... cacing ni karnivor...
ganas gle..

wahahaha.. ini adalah cacing... bukan lintah..

another link dari rinie

9 Comment and put their link:

abeming said...

betul kata monoque tu...tu lintah...dia merupakan sepupu jauh kepada lintah bulan...tp dia bukan lintah bulan..lintah bulan adalah lintah yg hidup di atas darat dan paling kejam...sekali dia melekat..meraung jela ko...lintah dlm air ok je...xrisau...lintah xtau la kejam ke x..tp biasanye kaum2 lintah atas darat ni kejam2 kecuali pacat...nanti aku lukis lintah bulan cane aku bg ko..kpale dia lebih kurang..aku rase lintah bulan lagi kejam la...

Anonymous said...

wahahah.. aku biase tgok gak..
biase la aku dulu suka mandi sungai..mandi parit(bkn parit longkang tu...parit cm tepi sawah tu)..mandi kolam..

menatang tu ade aje... aku takut..sbb org ckp klo mende tu masuk dlm badan kite..nati dia beranak...

Anonymous said...

>"ui seksinye..." merujuk pada seorang budak pompuan yg pakai baju
yang nampak susuk badan...

erk!

Yazid Husain said...

lintah makan darah,
cacing kena makan dengan ikang.
Kadang-kadang lintah hisap darah sampai habis,
Kadang-kadang cacing dibelah dua masih boleh idup,
Lintah tidak boleh idup dalam perut kita,
Tapi cacing boleh akibatnya perut kita buncit.

فيصل said...

mak aih.. ganasnye lintah.. powernye cacing.. jadi lalo diorang berlawan.. sapa menang?

abeming said...

cacing lawan lintah aku rase lintah menang...tapi kalo Hammerhead worm ni aku xtau la...mayb die ade jurusan kapak membelah badai...so mungkin lintah akan tewas..mahupun lintah bulan...

Fairuz said...

kucai actually nampak lintah (berdasarkan fakta mata kucai _____). dan disebabkan mase tu pagi, so otak kucai agak tak center siket. lintah ditakrifkan sebagai cacing..

hehe~

abeming said...

ahaha silap ranting ditiup angin bergerak2 dikatekan cacing karnivora...ahahaha..jgn mrh chai..ehehe...ni mesti kene delete komen ni...

Anonymous said...

yeezy 380
jordans
curry 8
bape sta
supreme outlet
bape hoodie
off white
supreme clothing
nike off white
supreme

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena