Wednesday, March 21, 2007

Aku disengat lebah

Aku disengat lebah

sedang betik tidor di atas badanku
sedang komputer hidup..
sedang lampu menyala..termasuk lampu romantikku
sedang hujan turun renyai renyai...

aku tertidur dengan lenanya..

tiba tiba.. adui...
aku teringat ketika aku masih kecil
aku diserang lebah diatas sifat ingin tahu
aku terhadap lebah... ia membawa kepada trauma
berpanjangan......
dahulu
tangan ku seperti bukan tanganku lagi
x dapat digerakkan..
bisanya membuatkan aku menangis

itu dahulu.. ketika aku diserang lebah..
serangga yang pemurah ini
tidak menganggu jika tidak diganggu..
rajin.. setia pada permaisuri..
membuat madu yang berkhasiat..
membuat sarang dengan geometri yang tepat..
hebat.. bisanya menjalar keseluruh kakiku..

sekarang

kawan fred: "ko pesal nih"
aku: "hehehe aku kena sengat lebah"
kawan fred: "ui.. ko amik ubat gigi.. sapu"
aku: "ape efek die?"
kawan fred: "ko sekolah melayu ke cina?"
aku(dalam hati): "adui... ape kenanye ngan sekolah cina?"
kawan fred: "bisa die tu asid.. ko nuetralkan guna alkali"
aku : "wahh.. tq tq..."
kawan fred: "kalo ko kena gigit lipan.. amik ibujari belah kanan..
letak kat lelangit pastu selawat.. letak kat tempat kena gigit lipan.."
aku : "mana lagi sakit.. lipan ke lebah"
kawan fred:"lipan la.. lipan bleh wat org pengsan.."

aku terus ke bilik adam.. "fred mintak ubat gigi..
aku kena sengat lebah"

fred: "amik la.. atas katil tapi aku xbukak lagi"
aku merasmikan ubat gigi fred wahahahaha...

dan aku terus fobia...
itulah tanda bahawa kita masih lemah...
sengatan itu menyedarkan aku..
betapa semaknya bilik aku... lepas aku tepis.. aku
mencari carimana lebah itu...
rupanya ia masih melekat dikakiku..
nyawa-nyawa ikan...
tidak.. tidak.... nyawanya nyawa lebah.
jadi nyawa-nyawa lebah(for feeding my thunderous ego)

ye.. itulah aku yang disengat lebah di kaki kiri..
salam perkenalan kepada sesiapa yang disengat lebah pukul 3 pagi

tima kasih lebah...
mungkin ini cara yang sesuai untuk aku berjaga
selain meminta belas ihsan monoque untuk tolong kejutkan aku..

dan aku tersenyum sendirian berhad..
melihat pada fail
SKANDAL_PEMIMPIN.3GP...
jangan buat bukan bukan dalam lif... kang naya...

ops.. aku dah lari sedikit...lari dari tajuk
lebah...
sengatannya membawa erti kepada hidup aku
aku fobia tido...
aku trauma.. aku trauma..

aku tgk mp3 yang diambil...
fail Trauma - Elite.txt

md5 hash:24551E086CB4C000CD11B412A8582433
SHA1 hash:06DA9DB88CAC778A847C4FF2E67A8D88E9673245
CRC-32:EE916E2A

Trauma yang melanda
Menikam-nikam jiwa
Selemah ku lemah
Daku berserah
Trauma yang ku rasakan
Hanya pada Mu Tuhan
Yang memahami
Pedih di hati



liriknya x da kena mengena..
ngan kejadian yang aku hadapi..
aku pi carik lirik lain...

..
...
....
.....
......

uit.. aku x dapat lah nak bela serangga nih..
Search is complete. There are no results to display.
tiada plak lagu berkaitan lebah dalam mp3 aku

ape plak efek sengatan lebah...
akibat colgate baru fred.. ngan sengatan lebah itu..
kaki aku gatal.. kalo garu.. perit..
kucar kacir saraf aku menghantar ape yang dirasa..
adui.. efek die cam kena gigit semut..
gatal cam kena gigit

lebah...

Kita bertemu.... kali ini untuk apa?
adakah hanya... menambahkan lagi sengsara....
luka yang lama... belum dapat aku sembuh..
masih berdarah.. mengeruhkan... warna hidupku...

namun jika kau datang ini.. untuk menghilangkan cermin kasih
pasti ku sambutmu dengan mesra..

mungkin jua aku kan terlupa peristiwa pahit mencengkam jiwa..
x ingin aku kesana...
bersama kasih..
kita leburkan rantai yang membebankan hidup kita selama ini...
katakan lah rindumu..
aku sentiasa menunggu..
di pintu gerbang mahligai shahdu..

tepat pukul 4.00
hujan turun dengan lebatnye :)

9 Comment and put their link:

Anonymous said...

lebah sengat ko OR ko sengat lebah?

aku takde petua la nk ilangkan sakit kna sengat lebah..arap ko sabar je la ea...

SAKIT ITU PENGHAPUS DOSA...

Fairuz said...

ko try letak ubat gigi. aku dulu aku try letak ubat gigi, ok je.

or ko tak payah try. banyak siket dose ko terhapus. hehe~

فيصل said...

alamak.. aku terpow ubat gigi rfed :( hehehe... tq tq for the tips..

cHuCkyMaRine said...

aku harap ko kene sengat kat mulut..biar xleh isap rokok..huhu sesungguhnye aku kawan yg jahat..hehe

Yazid Husain said...

Kalu kena gigit cicak jadi cicakman,
Kalu kena gigit labah-labah jadi spiderman,
kalu kena gigit lebah jadi macam kucai kaki bengkak,
kalu kena gigit nyamuk kena deman denggi.

Rinie Yusof said...

aku confius,cite kena sengat lebah mcm bersajak plak..adoi,adoi...

Anonymous said...

tu la psal..td aku bace content dia lain...kali ni aku bce lain lak..he8

Fairuz said...

hujan 4 pagi?

abeming said...

mcmane aku bleh tertinggal ngan cite lebah ni....haiya....

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena