Tuesday, May 06, 2008

Kisah si tikus.. Cik Ti, Mek Ti dan si hensem

kisah ini adalah kisah benar..ya.. ia adalah kisah benar..disampaikan dari mulut ke mulut..

di sebuah rumah.. kejadian ini berlaku disebuah rumah.. pada suatu hari.. Kak A,L,N menyirap.. puas sudah di nyorokkan makanan kecemasan.. namun sitikus bernama Cik Ti ini tetap dapat mencari.. 'sudahla cik ti.. janganlah ko buat sepah,tebuk sana.. tebuk sini' kata Kak A namun Cik Ti tetap dengan naluri kebinatangan beliau(Cik Ti).. sepah tak sepah dibuatnya.. bekas makanan kecemasan rumah di tebuk dengan rakus sekali.. akibat daripada itu.. Kak L mengamuk.. 'hai Mek Ti.. ko jangan cari pasal.. karang aku bunuh ko..sambil memaki hamun bahasa asing'.. keesokkan harinya.. hanya berus gigi Kak L diserang.. habis punah.. Kak L mengamuk lagi..

pada malam itu mereka berbincang.. kenapa Cik Ti atau Mek Ti ini sungguh degil .. dan Kak N menjerit.. 'Hensem.. jangan kaco kami lagi ea.. roti atas meja tu jangan makan ea hensem.. jangan makan berus gigi kami ea.. ' dan pelbagai pesanan untuk si hensem(Nama baru bagi Cik Ti atau Mek Ti)

sejak dari hari itu.. rumah mereka aman.. dan Si Hensem mengikut sahaja kata-kata mereka.. kalau mereka kesian.. diberinya makan roti.. diletakkan di tepi dinding..dan undang-undang baru ditetapkan.. jangan panggil Cik Ti,Mek Ti di dalam rumah.. panggil si tikus itu Si Hensem

dan apabila keluar rumah.. dan berada di linkungan jarak 20 meter.. keluhan ini perlu dikeluarkan.. 'coih.. perasan hensem.. dasar si tikus jantan rupanya..' sambil memeluk erat pinggang teman lelaki masing-masing..

kisah ini adalah kisah benar..ya.. ia adalah kisah benar..disampaikan dari mulut ke mulut..

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena