Monday, May 26, 2008

Angkara gula-gula kopi

'nak.. saya skang rasa nak bunuh orang.. kalau saya dapat.. saya nak bunuh orang tu.. saya mati pun saya tak kisah.. asal dapat bunuh orang tu.. masalahnya.. orang tu dah balik indonesia..' kata pakcik tu

'apesal pakcik?' tanya aku keliru..

'awek pakcik dirampasnya dengan cara keji.. kalau nak kira salah.. salah perempuan tu jugak.. mulut main lepas.. ceritanya begini.. awek pakcik lepak kat bus stop.. tunggu bas.. ada mamat indonesia mengurat.. memang lah awek pakcik tak layan.. awek pakcik main lepas aje cakap.. "muka macam mat gian.. ada hati nak ngurat aku"' sambung pakcik tu

'peh... itu dah cari pasal dah tu pakcik' sambung aku

'itu lah yang saya kata awek pakcik salah.. terlepas cakap.. lepas tu aje.. mamat indonesia tu bagi gula-gula kopi.. awek pakcik ni main terima aje.. 2 hari selepas makan gula-gula kopi tu.. awek pakcik tak bleh nak tidur.. asyik teringat kat mamat tu aje.. seminggu selepas tu diorang kahwin.. sebab awek pakcik memang dah tak bleh lupakan dia.. pakcik memang panas hati.. bukan sekejap ngan awek pakcik .. 2 tahun.. 2 tahun dirampas ngan seminggu.. sapa tak panas hati.. kalau gentlemen tak pa.. ini keji.. taktik ilmu hitam... pakcik dah letih berbuih cakap kat awek pakcik tu.. dia taknak dengar.. kerana gula-gula kopi itulah hidup dia hancur.. sekarang anak dah satu.. suami dia kahwin lain kat indonesia... dia sensorang terkontang-kanting.. kelmarin baru lah dia akui.. datang mencari kerja.. sedih pakcik nak..' sambung pakcik tu..

'diorang ada RM5000 dah bleh beli macam-macam.. siap bleh beli tanah,kereta dan buat rumah sewa.. kerja cleaner aje.. kat sana rumah besar,kereta,kedai dan macam-macam..'
sambungnya lagi

'nak.. saya skang rasa nak bunuh orang.. kalau saya dapat.. saya nak bunuh orang tu.. saya mati pun saya tak kisah.. asal dapat bunuh orang tu.. masalahnya.. orang tu dah balik indonesia..' kata pakcik tu

aku cuak.. 'pakcik.. saya nak buat kerja jap.. kang pukul 1 saya nak balik rumah.'

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena