Tuesday, April 17, 2007

isnin yang membingungkan.... 16 hb 4

Dah 2 mistake aku nampak jikalau aku kesibukan...
dan aku cuba x ulangi lagi..

1. harijadi kawan baik pun aku x ingat...
2. kalo orang empunya badan x bgtau memang aku lambat sedar...

dan aku kena alert pasni...

inilah percubaan multi-tasking aku yang agak gagal...
satu keja.. kalo wat satu keja.. aku tumpu kat situ..
kalo orang interupt.. aku tumpu kat orang tu plak...

kalo aku obses kat keja.. aku x denga ..
macam x denga ape yang orang kata..
memang aku dah bina firewall...

semala.. RMC tepon Dr Nora.....
mintak no KWSP..
Dr Nora tepon aku mintak no KWSP...
aku x tau aku ada KWSP ke tak..

no? no ape tu? jawab aku..

dengan map yang dibuat oleh Dr Nora
aku kena pergi pejabat KWSP..

dalam pada masa yang sama
a.Kena transfer duit ke Mak aku ngan Adik aku..
b.OS sampai.. die suh aku handle..
c.nak g KWSP pastu gi RMC dengan kadar segera..

(time ni lupa segala-galanya.. 3 benda ni aje yang aku ingat)
matlamat hari tu... x dapat aku pilih..
sebab aku tau.. aku jenis kalo nak dapatsatu benda..
antara 3 benda akan hilang satu benda atau 2 benda

okeh... aku start ngan anta duit ke maybank mak aku...
TAC plak lambat sampai.. aku cuba cuba... damn...
apesal lak ni....

aku fokus ke situ dahulu kerana family first..
aku try adik aku.... sama gak TAC lambat...
sedih gila.... aku nak cakap pun susah.. sebab susah nak terangkan

hanya orang yang memahami aku je tau situasi aku ketika itu
akhirnya.. kul 12.. mak akunyer duit selamat dimasukkan...
tgl adik akunyer duit..

kejadian yang sama... adui...... sampai kul 12.45.. TAC sungguh lembab...
aku hampa... yang dikejar x dapat..... yang dikendong(KWSP&RMC)
berciciran..

aku tepon adik aku.. cakap hari ni aku try onlinekan duit...
time tu aku nampak adik aku agak kecewa... damn...
ape nak jadi ngan aku sbg abang ni??

aku x da masa nak terangkan masalah aku kat die..
aku harap die faham aje yang aku ada masalah...

time tu aku cari orang... nak naik teksi.. uissssss.
duit kat tangan tgl 50... beli topup la kejap..
tepon

tgl 40.. damn.. aku terus
tepon tanya FA... die baru bgn tido.. alamak.. x nak la susahkan FA
tanya jeweng.. x angkat... damn....
tanya baei... ada hal kul 2.... adui adui..
aku tanya anuarsidek... baru bangun gak.... alamak...
tanya zahri.. die ada keja... tapi bleh aje tolog...

dua pilihan.. time aku tepon anuar...
die bleh tolong kul 2...
die suh tunggu...

aku teringat pesanan Dr Nora
"awak sepatutnya berada di KWSP pukul 12.. dan
setel sebelum pukul 2.. pastu awak setelkan ngan cik Suzi RMC"

adui adui... jam menunjukkan pukul 1.00.. aku tekad menunggu anuar..
dan pukul 1.50 aku dan give up....
aku tepon zahri...
aku baru je nak cakap tolong anta.. damn..
anuar menolak pintu...

Alhamdulillah..
sampai pun...
pastu aku pun tunjuk peta lakaran Dr Nora..
die terus tahu.. perghhh..
x saba aku nak amik esen moto..
dengan Elaun Khidmat Awam aku sebanyak 300 serta
imbuhan tetap perumahan 210 dan elaun sara hidup aku
100 maka aku memang ingin mengumpul gaji aku..
x nak usik melainkan ada benda penting..

sampai di KWSp.. aku beratur 2 kali.. damn...
kali pertama.. aku beratur..
ramai siut.. perghhh.... ape ni.. camne...
ramai gila.. aku blur...
tanya anuar... camne ni..
die suh tanya brader
die tanya.... "abang dah amik borang ke belum?"
aku jawab "belum"
die cakap "pi beratur dahulu"

aku beratur... lama gila.. sampai giliran aku...
pastu aku tunggu.. tup tap.. sampai.. die suh isi borang ngan pen itam
aku bla... lepas isi.. kena potostat IC. damn mahal 40 sen..
sehelai lak tuh..


pastu tanya.. brader.. die tanya aku lak..
"ko dah amik no giliran lum?"
aku jawab "lum lagi"
"ko pi beratur sana" damn.. kena beratur lagi...
lama gila.. pastu dapat no giliran..

tunggu jap.. pastu no aku dipanggil
kaunter 18.. yeah.. harijadi aku
aku macam teringat ada satu benda penting lupa list....
damn...
ape yang penting hari ni????

dengan keadaan yang mendesak..
aku lupakan segala.. cari yang perlu aku buat..
sampai kat kaunter... aku tgk akak tu tgh setel orang lain..
apehal lak ni.. apehal minah ni.. die dah abih bla la.. sibuk je...
akak tu terus tegur aku sebab aku pura pura angkat
kertas konfius sambil tgk board no giliran

pastu aku bagi borang.. die cek.. damn..
aku dah didaftarkan... teringat aku keja ngan SPS dulu..

adoi adoi.. rugi gila..
masa.....

pastu aku cari anuar... aku dah la rabun..
cari die x jumpa plak..
tensen aku
pastu die ada.. aku cakap ngan die aku kena pergi RMC..
baru kuar lif.. sampai tingkat bawah..
alamak.. hujan la plak.....
aku mati akal.. tepon Dr Nora...
die tgh viva.. adui adui

to be continue..........................

episod II
aku dah putus akal... camne aku nak sampai kat RMC sebelum kul 4:45
aku tepon FA... nasib baik la herman yang angkat..
aku terus tanya herman ttg cik Suzi
die bg no tepon.. aku terus tepon..
yeah.. berjaya..
cik Suzi angkat..

die emelkan borang
aku rasa lega... fuhhhh
pastu ujan reda... aku pening lalat...
aku syorkan kat anuar sidek. jom balik ujan dah reda..
sampai kat danga bay
ujan balik.... aku cakap kat nuar..
"nuar singgah kat memane.. berteduh dulu.."

die ok aje..
pastu aku beli 100 plus,kacang ngan cikedis..
makan kat danga bay... time tu ujan dah berenti...
beli rokok sekali...

akhirnya.. kami balik... dah sampai bilik aku kepenatan...
rasa lega semula...

malam.... aku teringat emel,kawan baik aku dll..
ada benda yang aku masih lupa...
aku pegi opis.. buka internet.. youtube..
tetiba aku layan.....
dari cari pasal mercury/quiksilver terus ke crop circle..
aku hanyut sekali lagi dalam buaian ingin tahu..

aku balik je bilik.. ned main dota...
aku lepak dulu...
pastu.. aku pun tgk.. last last.. diorang layan ape yang aku download..
aku puas hati..

diorang=fred,ned,beware,kappa,adam,jep

monok.. monok... aku dah download autopsy alien yang ko nak...
tapi monok balik hari rabu..

teringat lagi kat kawan baik aku..
tapi aku takut die sibuk....

hari ni pagi... bukak ym.. damn.. tgk archive..
kawan baik aku suh tgk blog..
mak aih... apesal aku bleh lupa......
aku terlalu obses...
aku janji x obses lagi...

pasni aku janji kat kawan baik aku tu..
aku ingat... sebab tarikh surat lantikan aku==hari jadi die..
tarikh penting tu..
sekian sahaja coretan hidup aku pada 16 dan 17 hb... aku tepon sarmi..
bgtau berita kat die..
kalo ada rezeki aku nak lepak umah die sehari dua..

ujung bulan... hehehe
x bleh janji.. takut sibuk gila..
ok... moral of the story

selepas di brainwash melalui ym... da macam kakak aku lak..
aku x da akak.. ok la jadikan die sebagai akak aku..

tz hehehe: cai..
tz hehehe: bapak aku slalu bg nasihat..
tz hehehe: dia ckp..
tz hehehe: bila balik umah... jgn pk psal kije lg..
l-l-l-l-l-l-l-l-l-l-l l-l-l: baik.....
tz hehehe: pk psal kuarga..
tz hehehe: so klo bujang.. pk psal khidupan
tz hehehe: jgn terlalu obses kije..
tz hehehe: nati kita tak terasa nikmat idup...

huahuahua.... akhirnya aku berjaya mengembirakan kawan baik aku.. yeah...
x wat lagi...
baik......

11 Comment and put their link:

Anonymous said...

ksian kt ko cai...sblum ape2 ko kna make sure btul2... arap2 psal kwsp tak blaku lg...

ko lelaki cai.. byk tanggungjawab..
aku pn byk tanggungjawab gak.. aku tau otak aku tak mampu igt smua bende... aku pastikn aku catat ape yg pnting buat aku... insuran.. kwsp..akaun bank.. bila xpired itu n ini..

diri sendiri yg jadikan kita lebih smpurna cai...

Anonymous said...

bgus2... aku jadik akak ko..
klo degil aku rotan..
klo lalai aku lempang..
klo duit ko bersepah aku mintak..
klo ko lapar aku order pizza ko byr..

فيصل said...

mak aih.. garangnyer die.. ui garang.. ui garang..... .. ye ye..baik kak.. huhuhuhuhu

Anonymous said...

da.. jgn nangis2.. hehehhehe..

abeming said...

wahahahahaha...GGGGEEEEELLLLLIIIIII la oi!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

apsal geli.. x-kanda slalu wat kecoh..

Fairuz said...

wahahaha..

tak pe. susah susah dulu, senang senang kemudian.

so, moral of the story (in my case), jangan le tepon aku time 6am ke 2pm. buat sakit je. tu time tdo aku. sori cai.. seb baik aku tinggalkan hp kat opis time aku g makan tu.

abeming said...

ish dlm blog pon kira kecoh ke....apela x-dinda ni...xsporting....heheh

abeming said...

DING! DONG! DING! DONG!

ai busy nampak....manusia yg paling rajin mengarang blog tetiba xbuat new post....:D

Fairuz said...

tu la. bz gile mamat ni..

Anonymous said...

a ahh.. bz kn dia.. huhuhu...

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena