Wednesday, May 02, 2007

Pengalaman di Pontian part 2

letih gila la nak upload gamba.. ayik hang je mozila
\(*^*)/ warghhh hehehe

Pagi-pagi buta aku dah bangun pergi ke tanah perkuburan
nama atuk aku HJ TAAM..














bangun bangun jenjalan(jogging) kuarkan toksin dalam badan
sejuk... 9 ekor ayam kt tepi rumah pak long aku














aku ditugaskan mengangkat tangga..















ditugaskan untuk menjemput anak bongsu pakngah aku
jalan shotcut kata pilus...
damn.. jalan rosak..
pilus berkata "fesal.. ko tgk.. ni kalo betulkan pun rosak balik"
sebab ape? tanya aku
"ni tanah gambut.." balasnya..















disebabkan tanah gambut.. maka jalan cepat rosak..
kami bagaikan naik kuda..
kiah kat belakang..















teruk.. jauh gak...
sambil sumpah seranah keluar dari mulut abg pilus..
kami melihat betapa jauhnya...
org jalan kaki bleh potong kami...
slow gila.. belok sana sini elak lubang










































aku ingatkan padi.. rupanya jagung..
betapa lemahnya subjek geografi aku





























akhirnya penyeksaan berakhir...














damn.. ada lagi halangan...
apesal lak lori angkut keta ada ni












































sampai juga ke tempat nur















lepak tgk atlit johor mandi manda...(cuci mata)















sampai pun si nur..
ada lagi halangan... kawan si nur nak tumpang...
sempat habis 2 batang rokok..

























































kiah duk depan lak...
ni la sebab aku suka coklat...















kiah mempunyai kegemaran menukar stesen radio..
kalo lagu best bg die.. die pasang kuat kuat..
sakit telinga... adoi...














lepak kat tambak jap...
ada seekor burung besa.. aku amik gamba die..










































asdasdasdas















aik.. nimkucing sapa..
pak ngah aku menganggap
apa yang lepak kat rumah adalah rezeki pemberianNya
maka.. kucing ni lepak..
aku ingat kucing pak ngah...
rupanya.. suma x tau asal usulnye..




























menunggu telur pindang sejuk(betul ke x ejaan aku nih)















pastu melawat ke taman ayam laga..
disini segala ayam dari pelusuk johor dikumpulkan















abg yani dan abg sapit adalah pengurus ladang ayam laga..















sume jinak pada abg yani ngna abg sapit..














kandang ayam spesel(hanya jaguh bleh duk bersama ayam betina ini)
bakal melahirkan genetik hati kering punya ayam















antara jaguh...















pegi rumah abg zul
lapang gila...















abg yani tgk ayam kecik berlaga..
mana x botak ayam kt situ














abg mat,rahmat ngan oyin...
ketiga-tiga dah keja.. abg mat keja putrajaya
rahmat keja kt ngan abg fahmi punya tempat keja
oyin pegawai tentera... bulan 11.. tahniah oyin..
dah ketak badan ko
















aku membantu mak aku buat nenas...















aku diarah tido kat bilik pompuan(rumah pak long)
ish ish ish x nak aku... kang hilang pertimbangan kang..
maunya aku kawin awal














makan daging bakar set..















uncle Lan aka otai..(jiwa muda)















budak ni power main game bola















lepak rumah sepupu jauh.. abg megat














abg megat x kawin kawin.. umur dah 39..
adui.. sedih je.. x pe.. belum sampai jodoh















oyin ngan si rahmat berbual pasal cacing...














nur mengangkat meja..
ini rupanya motif semua dipanggil balik..
jadi buruh rupanya...
owhhhhh















misi menyiapkan khemah tetamu yang terdiri dari keluarga HJ TA'AM

























































bengkel kt kampung...














hampir semua balik nampaknya...















rumah pak ngah menjadi tumpuan...















semua lepak santai...
pas zohor nak jamu tetamu















tema perempuan berpakaian hijau..
adeh...














susun.... tgk sedara mara... sepupu sepapat..
adeh.. ramai yang aku x kenal...










































kul 3... misi membasuh pinggan





























kenangan sedara mara...
org muda x leh masuk campur...














penderaan kepada si pengantin lelaki..
basuh pinggan sorang sorang...














ajak yazid balik... tapi terperangkap dalam konpirasi keluarga aku...
sori bebanyak yazid.. plan aku makan diri

0 Comment and put their link:

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena