Friday, October 13, 2006

Selamat hari raya...

10 ari lagi beraya.. wa wa wa

sebarang ucapan melukut ditepi gantang boleh ditulis di bahagian komen..

nak kutuk ke, mintak maaf ke..

nak wat poster ke...

idup ke tak Printer tu..
printer is offline

5 Comment and put their link:

cHuCkyMaRine said...

dikesempatan ini saya ingin membuat ucapan kepada mama papa..huwaaa anakmu ini menuntut ilmu diperantauan..entah bile akan pulang ke tanah air..ampun dipinta di atas silap dan salah.....(kirimkan laa duit raye byk2 skit..kuih raye xnak huhu)..

Pada kawan2 sume...minta maaf kalo ade tersalah ckp,terkasar bahasa n pada kucai....minta maaf byk2..tau ko br dapat gaji..bile nak bg duit raye. ni..huhu

fa-ya-sod-lam said...

ari isnin oi.. iyer.. aku belanja... ngan duit first gaji... hua hua hua..

cHuCkyMaRine said...

Aku Daddy 'k' 3rd kan lagu ni kat ko kucai..Yeah...nak raye..xsabarnyeeeeeeeeeeee

Syawal

Bergema takbir di pagi raya
Menyambut menyambut Syawal bulan mulia
Uh! Bersyukur insan pada Yang Esa
Berhari raya kita semua

Pohon kemaafan doa restu dari mu ayah ibu
Dipagi hari raya ikhlas kasih anakmu
Keinsafan kesabaran bermaafan
Menjanji kita semua insan yang mulia

1 Syawal hari raya
Aidilfitri yang mulia

Yang yatim yang miskin pun gembira
Walaupun hiba di pagi hari raya
Yang kecil pun turut bergembira
Menyambut hari raya oh, oh mulia

Sebulan berpuasa mengajar kita
Erti kesabaran dan keinsafan
Menghormati yang tua muda dan pada ibu
bapa keluarga tercinta
Ampun dan maaf dihari yang mulia dari anakmu
Dan ucapan Selamat Hari Raya AidilFitri kepada semua

cHuCkyMaRine said...

Aku nak kirik kan ko kuih tp takut ko ckp xsedap..resepi je leh aku bagi..ko berusaha laa buat ek..

Kuih Siput

1kg tepung gandum
300gm tepung ubi
2 biji telur
1 sudu makan cili boh
5 sudu makan serbuk kari
1 senduk margerin (dicairkan dlm periuk)
Daun kari (dihiris halus, lagi banyak lagi sedap)
Garam secukup rasa
Ajinomoto penambah perisa
Cara Memasak: [Cooking Instruction]
Masukan kesemua bahan tadi kecuali margerin, gaul hingga semuanya sebati, kemudian masukan margerin tadi, uli hingga ianya menjadi doh yang lembut.

Cubit sedikit dan gelekan pada acuan kuih siput hingga terbentuk seperti siput, buat hingga tepung habis.

Panaskan minyak dan goreng hingga kuning.

burung_jenjang@k9 said...

lerr aku pun nk gak duit raye...

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena