Showing posts with label Mimpi. Show all posts
Showing posts with label Mimpi. Show all posts

Thursday, March 27, 2008

Mimpi duit syiling..

aku tidak tahu.. tapi.. malam tadi aku mimpi
berbual dengan orang yang tidak dikenali
lepak lepak cerita pasal hobi..
dia ada duit syiling segi lapan..
dia bagi aku pegang..
banyak betul syiling lama..
jeles gak..
Read More

Friday, March 07, 2008

Mimpi...

Aku mimpi...
aku rasa tak sedap hati...
mimpi aku agak mengerikan...

berpeluh-peluh aku
masa aku mimpi tu.. aku ingat lagi..
Naruto 392 keluar.. confirm keluar...
aku sempat baca..
pastu aku tidur...

bangun aje..
aku dengan bunyi motor,
bunyi orang bukak kunci...
aku terkejut..

aku tengok. orang takdak kat rumah
mungkin semua balik kampung..
pastu aku teringat motor..
motor aku mana.. pastu aku nampak kelibat
motor berbunyi dari jauh...

aku kejar... dengan berbekalkan alarm aku
aku kejar... dah hampir sampai..motor tu belok kanan
aku belok kanan.. (aku berkaki ayam kejar motor aku)
pastu belok kanan lagi.. pastu sekumpulan mat-mat motor
ada disitu..

aku lalu sambil tekan alarm...
aku try tekan.. tekan lagi..

takdak bunyi...
aku bangun aja.. kul 4.30 pagi
berdegup kencang...
panjang masuk rumah...

aku terus prepare.. kamera.. aku kena cas kamera..
pastu kosongkan memori..

malam tadi.. aku terlihat tahi bintang atau sekilas api bewarna merah..
aku tak sedap hati..
benda itu(aku dah pakai spek) warna merah.. ibarat bara api yang jatuh
jatuh ke bumbung rumah seseorang..
tak tahu.. seperti ingin aku menjenguk ke situ jikalau ada apa-apa berlaku..
naluri aku semakin kuat..
terima kasih terima kasih di atas pemberianNya..
Read More

Thursday, November 22, 2007

Aku tertipu...

sedang sarmi telefon..
"cai.. lepak...akjdkasiajhsmdasnmbhja"
ape itu wahai sarmi..
"ok.. lepak itu ok..." balasku
tiba tiba...
aku bangun semula...
"apesal lak ni" kata aku dalam hati..
aku nampak ramai sepupu aku tgh tgk movie baru
senario.. diorang pakai baju jerami...
"uh.. sedap jugak cita senario kali ini"
bermula dengan adengan
mereka membina rumah menggunakan jerami...
tapi masih ada kerete.. mereka saling langgar melanggari
peh.. ganas nye cita senario kali ini...
apek senario jatuh dalam air... ngan baju jerami die skali
"ahhh mengarut.. baik aku pergi ke bilik lain.."
sebelum pergi ke bilik lain..
aku sempat berbincang..
"camne ek kalo kita diberi pilihan pergi ke tempat camtu..
dan die bagi bawak 3 barang.." kata aku kepada sepupu aku
diorang pun kata memacam... emas la itu la inilah..
"apesal diorang ni time aku tanya baru nak menjawab.. lantak la.."

aku berjalan.. menuju ke bilik aku
dari pintu dah nampak silauan monitor LCD
"mungkin sepupu aku dah beli komputer baru kot"
wah wah wah.. aku tgk kat katil double decker
ada 3 atau 4 orang lagi masih terbongkang..

aku tekan mouse.. explore kat situ..
ui.. comelnya... banyak gamba budak kecik...
explore sampai satu folder ayng penuh dengan movie...
peh.. kat sini aku layan movie, lagu dan lain lain
sepupu perempuan aku bangun
die berkata dengan ayat ayat yang tak aku fahami

aku menjadi pelik... apesal lak ni
dan ayat die serta wajah die semakin blur...
rupa-rupanya aku diatas bantal ani ucuk...
peh... aku tertidur... dan aku melihat jam..
menunjukkan pukul 4.00 petang
damn.. aku tertidur...
lagi sejam aje...
ahhh... aku bangun... dan sempat menyelak
ke inbox hp aku... 2 mesej..
satu mesej suh aku jangan langga lampu merah dari ani..
dan satu lagi mesej suh tgk server tu linux atau windows.. dari sarmi
wops.. dulu aku masuk sever tu die linux...

aku terus pergi.. mengingati mimpi pelik aku
Read More

Thursday, July 05, 2007

Best Malam tadi..

Malam tadi aku mimpi..
ada akak kat tempat keja aku datang kat kandang aku

"faisal....." melirik manje... perghhh
sambil die tgk keja aku
aku berdebar debar... akak katekan..
memacam menerjah benak fikiran aku....
"ajar akak nak wat dsn-less"
damn.. potong stim betul la..

x nak a mimpi camtu..
orang nak rehat nih.. kena pk pk lak..
pastu aku terangkan kat die..

bangun je.. mata bengkak.. apehal lak nih...
mata aku bengkak.. x cukup tido ke..
x tau apesal.. cam puas gila tido...

geweng ngan fit.. kejut kejut..
aku cakap "5 minit lagi"
pastu geweng nyanyi sambil main gitar..
yeah.. bangun gak aku..
Read More

Monday, June 25, 2007

Mimpi lagi ..

Malam tadi makan nasi goreng biasa telur mata..
spirulina 2biji ngan tongkat ali petani 2 kapsul

aku terus tertidur...
aku mimpi jumpa Din...
die kata nak jadi expert outsource dalam membaiki
saluran yang bocor di dasar laut..

kami pun pergi...
aku x ingat ngan sapa aku pergi...
laut membiru...

aku anggap aku,x dan y yang pergi
sedang x cek saluran kat dasar laut tu..
aku tgk keindahan laut...
best best...
biru+hijau+warna batu karang

tetiba je ada ikan jerung...
y mencampakkan ikan sardin(tuna) aku rasa
kat jerung tu...
abis... abis.. darah darah tuna tu
berselerakan kat dasar laut tu..
y bleh gelak gelak kat aku(camne die gelak dalam air??)
aku dah gelabah dah...(ko bayang kan anjing... duk dalam air)
ibarat aku takut jerung tu..cam takut anjing..

pastu keja setel.. x plak campak ikan tuna(mane die dapat ntah)
perghh... ramai plak ikan jerung datang...
kitorang terus nak naik atas(kapal atau pelantar minyak agaknye)
ada problem plak...

x,y dan aku terus ke dasar... ala. yang berpasir...
tetiba ada ikan jerung mutasi
datang.. perghh.. ganas

die menghidu x, lalu y campak lumut(atau rumpai laut)
yang melindungi tangan aku ke x...
kepala x hampir digigit..

pastu.. jerung jadi orang..
ape nih.... tadi aku ingat cita ni...
aku cuba ingatkan lagi...
huahuahau
Read More

Wednesday, April 25, 2007

Tafsir Mimpiku

aku tertidur dengan lenanya selepas melihat cita
"Blood Diamond"

I am You Never See Me
TIA
RUF

perghh.. diamond punya pasal..

aku tido pastu aku berada disatu kawasan yang berteknologi hebat..
tiada lakaran bentuk muka bumi menggunakan pensel di atas kertas..
mereka menggunakan teknologi mampatan...

ibarat bumi dipotong-potong...
bahagian yang mempunyai mineral jelas kelihatan..
aku sempat memegang salah satu hasil mampatan...
aku ingat time tu adalah aluminium..

bertompok-tompok ngan tanah..
pastu aku masuk ke dalam satu kapal(ni x tau kapal angkasa
ke kapal terbang) tapi time tu.. juruterbang pengsan.. aku tgk
member lama aku pun join sekaki dalam ekplorasi tu

nama member aku jalut aka jali... anuar piji pun ada
perghhh... aku sempat tegur diorang...
kapal jatuh ke dalam laut...

terpaksa buka pintu kecemasan... air masuk.....
bentuk muka bumi time tu macam lakaran dibawah ni


-----l {--------------------}
-----l~~~~~~~aras laut~~~~~~[__kapal kitorang___]
------l
------l-----l
------------l air jernih gila warna kemerahan
------------l
--------------l
----------------l
-------------------------------------dasar laut
--------------------------------------

time tu terpaksa idupkan enji utk pergi ke tepi..
aku tgk semua takut lompat.. aku memang seronok air laut yang jernih ni
aku lompat terus dan buat kuak lentang(skill kegemaran aku)
tetiba diorang bersorak.. dan suma amik keputusan wat menda yang sama..

time tu dah x suspen sebab suma macam orang gila seronok nak mandi kat laut..
perghh.. ni jernih nampak dasar..

aku rilek... duk diam.. pastu aku tersedar...

monoq kejut aku..
sakit gila kepala aku..
badan sakit sakit..
pinggang sakit..
penangan pengalaman semalam..

adui.. gila... letih gila..

tafsirkan mimpi aku..
Read More

Monday, January 29, 2007

Aku mimpi ular

x pernah aku mimpi ular.. pagi tadi..
10 Muharram.. aku mimpi 5 ekor ular datang
ke rumah aku.. aku mengelabah.. tutup sana sini..
buat benteng sume sume...

sume ular lawa lawa.. x berbisa.. tapi besa besa
ular sawa batik.. sepesen aje..

yang bezakan dieorang cara diorang masuk...

aku bertungkus lumus tepis sana sini..
sekor berjaya patuk kaki aku..
x cedere pun.. x sakit pun..
aku terus bangun.. kebetulan bilik aku
ada 3 orang yang melepak..

monoq pi keja.. apit nak gi interview..
aku terus cita kat apit..
aku kena patuk ular kat kaki kanan..

wow.. satu mimpi yangaku tekenang sampai sekarang..
terus aku catat dalam kenangan hidup aku..
Read More

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena